[elektro-etc] Nem ezt mondom...

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Feb 6 17:55:12 CET 2013


Lehet hogy ez is a gond , de mondhatnank ezt a powerszelepes ketutemu ,
negyhengeres  versenymocikra is . A geppel versenyzes munkaterhenek
egyharmada minimum a motor karakterisztikaja miatti gepeszkedes volt.
Ugyanez a turbos jatekomotorok gondja.

Bye
Dexter
2013.02.06. 16:22, "Fuzesi Arnold" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:

> Fő gond az, h az emberek nem tudnak vezetni.
>
> Turbo egy nagyon jo dolog, mert visszacsatolast valosit meg, es mikor
> elerte az auto a kivant sebesseget drasztikusan lecsokken a legszallitas,
> hiaba felejti rajta az ember a labat a gazon. (Mindig rajta felejtjuk a
> labunk a gazon, ez + 5-10% üa, amitol nem gyorsul a gep csak gyokketto
> m/s2-tel, és fogyaszt feleslegesen. Automban van gyarilag egy analog
> mutatos fogyasztasmero, kotelezove tennem, elkepesztoen hasznos)
>
> Ezen tulmenoen a turbos hatasfoka is jobb fizikai osszefuggesek miatt.
> (Nincs akkora szivasi veszteseg, nagyobb kompersszio stb)
>
> Viszont mivel "digitalisan" megindul (lasd dizelek) ezert az emberek
> kinyomjak a szemet a kis turbonak, ami olyan tartomanyba loki a motort,
> ahol mar nem jo a hatasfoka.
>
> CVT valtot kellene szerelni mindegyik melle, és agyonelektronizalni, hogy
> a r=1 user ne tudjon elcseszett uzemallapotot eloidezni, es nem lenne gond.
>
> A.
>
> On 2013.02.06. 16:02, Xorn wrote:
>
>> ...már jóideje, Dexterrel karöltve?
>>
>> http://totalcar.hu/magazin/**hirek/2013/02/06/kiderult_a_**turbo-atveres/<http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/02/06/kiderult_a_turbo-atveres/>
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list