[elektro-etc] Tuneti kezeles?

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Aug 25 00:47:16 CEST 2013


Dehogynem . A masik threadben azt mondod hogy jobb az atfogasa (kiderult
hogy nem)
Aztan azt hogy vegig jobb a dizel (kiderult hogy nem)
De tekintsunk el az abratol - ha barhol jobb lenne lenyegesen (hiszen dupla
akkora a nyomateeeek) akkor szazra valamivel jobban kene gyorsuljon - de ez
sem igaz.
Az atfogas kilovi a dinamikat , a szazas sprint cafolja a jobb gyorsulas
siman padlogaznal . Akkor lehet hogy a dupla nyomatek megsem jelent ekkora
istenkiralysagot?
Akkor mi a francot jelent ha a gorbe alakja , szelessege es az alatta levo
terulet szerinted a mindenfele jokat jelent a dizelnek , de ebbol semmi nem
jelenik meg a tenyek kozott ?azert a tenyekrol beszelunk , mert ha azt
mondom hogy ugy erzem kelletlen a lapulo , eso nyomatekgorbe , gyakrabban
kell valtani - akkor ugyis lehulyeztek , mert ez erzes , nem teny. A
szerviztapasztalatokkal szinten . Nemtudom hogy mi a nagyobb szar - a
jovoevi kis turbos benyas vagy a hiperzold dizel - de az elmult tiz ev
termekei kozul mar kitunik a dizelek minosegenek esese . Ezek csak erzesek
- a kornyekemen levok nyilvan mind gyilkoljak az adott tipust vagy rossz a
gazolaj vagy valami - lehet gunyolodni ahogy az elobb tetted - De itt most
szamokkal vitatkozhatnal ha nem buknal bele minden alkalommal.  Biztos hogy
nekem kene gorbet olvasni megtanulni?
Nem nagyon sikerult az egyetlen jol osszevetheto dizel benyas auton
igazolnod a nyomatek mindenhatosagat... sot.

Bye
Dexter
On 24 Aug 2013 23:32, "Ferenc VALENTA" <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:

>
> Jobban gyorsul, igen.
> Nyilvan massal megy el az ido, pl turbolyuk
> es korabbi valtasok.
> De le kene mar szallni errol a szazra gyorsulasrol,
> annyira nincs ertelme...
>
>
> charles hoss wrote:
>
>> akkor ez a magyarazata annak hogy a dizel sokkal jobban gyorsul szazra ?
>> jah , nemis .
>> akkor ez az ami miatt a dizel vegig jobban gyorsul , de ekkor megtorpan es
>> elveszit az osszes elonyet ?
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2013. augusztus 24. 22:23 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com
>> >:
>>
>>  Haha, ezt hivjak moron idezesnek.
>>> Az egesz gorben szinte mindenhol, minden sebessegnel a dizel
>>> tud JELENTOSEN nagyobb gyorsulast, illetve a legvegen elvileg,
>>> az abrakon nem is lathato mertekben, egy picivel kevesebbet, mert
>>> a max teljesitmenye kisebb.
>>> Kiveve a kb 75-100 kozotti szakaszt. Talan 120-nal is van egy
>>> ilyen pici tartomany, ahol valami minimalis mertekben jobb.
>>> Ott kettesben illetve harmasban minimalisan jobban gyorsul, mert
>>> gyorsabban konyul, mint a benzines, es a harmas/negyes meg nem
>>> tudja atvenni. Tul nagy az attetel aranya, mas kiosztas vagy meg
>>> egy sebesseg kene.
>>>
>>> Most ezekre a kis tartomanyokra akarod felhivni a figyelmet,
>>> es ebbol altalanos kovetkezteteseket levonni, amikor mindenhol
>>> mashol pont forditott a helyzet?
>>>
>>>
>>> Kovács József wrote:
>>>
>>>  Legyen a helyzet az alábbi... az iker CIVIC-ek példáján.
>>>> http://faldeko.hu/civic.jpg
>>>>
>>>> Mondjuk 75-el beszorulok a teherautó mögé, de haladnék.
>>>> Végre jön szembe egy lyuk, nosza előzzünk, mondjuk 100-ig húzatva.
>>>>
>>>> Ezt ...
>>>> a benzines CIVIC esetén legrövidebb idő alatt
>>>> egy vissza 2.-ba váltással tudom megoldani
>>>> Mint a görbéjén látszik ekkor ~ 2,8 m/sec2 gyorsulással índítok
>>>> és 2.-ban végig forgatva is legalább 2,1 marad a mininmum
>>>> Nincs értelme 3.-ba tenni, ha sietős, mert ott kisebb a gyorsítás!
>>>> Mivel benzines nem gond neki a végig forgatás.
>>>> (és turbó késlekedés sincs...)
>>>>
>>>> A dízelesnél ... ha nem kímélem
>>>> akkor 3.-ba TUDOM visszarakni 75-nél
>>>> Amihez már CSAK ~2,5 m/sec2 gyorsulás tartozik.
>>>> És mire 100-ig gyorsul már 2 m/sec2 ALÁ esik a gyorsítás
>>>> Miközben a károsnak mondott fordulat tartományban üzemel!
>>>> és alighanem a turbóra is kellett várni pár tized másodpercet :-(
>>>>
>>>> Vagyis a dízellel TÖBB IDŐ ugyanaz az előzés.
>>>> ráadásul ha elnéztem picit, akkor a dízel
>>>> sajnos pont a manőver végén kezd el gyengülni!!!
>>>> Míg a benzinessel esélyesebb, hogy végül beférek...
>>>>
>>>> A kevésbé durva előzésnél 3.-ban még inkább kijön ez...
>>>> A benzines végig ~ 1,8 m/sec2 gyorsítással húz
>>>> A dízeles  4.-ben kb. hasonló gyorsítással índít
>>>> a turbólyuk után és végére ismét elgyengül...
>>>> Belevíve a halálba.
>>>>
>>>> 4. kontra 5.-ben kb pariban vannak
>>>>
>>>> 5.-ben és 6.-ban szinteén kb. azonosak ill.
>>>> a benzines nyer ... ha nagyobb a tempó
>>>>
>>>> Szóval VF miért jobb előzni a dízellel?
>>>>
>>>> De, ha egy normál, nem sietős előzést elkúrok,
>>>> akkor is a benzines az esélyesebb, hogy
>>>> egy gyors vissza váltással kimentem magam a bajból...
>>>>
>>>> Legalábbis a görbék alapján.
>>>> És ha nem félek a motorhangtól.
>>>>
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>  --
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>> Deutschland
>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>> >
>>>
>>>
>>>
>>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list