[elektro-etc] Tuneti kezeles?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sat Aug 24 14:47:13 CEST 2013
2013. augusztus 24. 14:21 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>
> tehat ha padlogazt adok akkor nehez elindulni vele ?
>>
>
> Padlogazon tud 5kW-ot alacsony fordulaton.
> Ez az, amit a szakertok "vezethetetlen szar"-nak neveznek.
> Nehany listatarson kivul senkinek sem tetszik.
>
nem is emlekszem hogy mikor adtam indulashoz utoljara padlogazt ... ja ,
emlekszem - soha . az udvaron murvas a talaj , az alapjaraton raengedett
kuplung az elindulas modja , az egyetemen szinten mert az avar , por miatt
elporog az gumi .
tippelj hogy a ford szivobenzines motorja vagy a csucs hdi az ami
konnyebben lefullad siman raengedett kuplungnal ?
>
> tudod , itt csak egy gorbet latsz ami nagyjabol a padlogaznak felel meg .
>> ez igazabol egy 3d-s terkep kene legyen a gazallas fuggvenyeben .
>> tobbnyire
>> lehet kozlekedni ezekkel az autokkal .
>>
>
> Persze. Csak faraszto.
>
pedig mindenutt ott a nyomatek es nem porog fel , fogy el a kakao a turbo
pillanatnyi hangulatanak hala mint ahol egy nyomatekgorbe elen kell
szorfoznod .
>
> Az attetel nem segit a teljesitmenyen.
>>>
>>>
>> tehat az attetel nem segit .
>>
>
> Modositottad az allitasom, mely igy mar hamis.
>
mert most fejtetted ki hogy a motorfordulatszamot a sofor inherens
akusztikus preferenciajakent eled meg .
Az a baj, hogy az embernek is van egy kedvelt fordulatszam-tartomanya.
> Nekem, az urvezetok tobbsegehez hasonloan, ez <2000, de max 2500.
> KJ-nak >4000. Ha 2000 fele kell porgetnem egy hetkoznapi manoverhez,
> mint pl elindulas, nem erzem jol magam, elkezdek gondolkozni az auto
> felgyujtasan es masik vasarlasan.
>
egy manover nalatok maskepp nezhet ki mint itt .
en is 2000 korul cirkalok az autommal . ha kihuzatom , akkor elmegy innen
4-ig , aztan vissza , ha gond van vagy valamiert sietek , akkor 6000-ig ,
de ezzel semmi problema .
>
> akarom . nyilvan a dizelek szarok mert joval kisebb a fordulatszam
>> atfogasuk , de a kis fogyasztasert meg kell szenvedni - vagy vehetnek ujat
>> , aminek rovidebb az elettartama , dragabb , tobbet eszik , de az mar jol
>> is megy hala a semminek nem segito nyolcsebesseges automata valtonak .
>> valamit valamiert .
>>
>
> Nezd meg, mekkora kulonbseg van a fordulatszam-atfogasban. Mondjuk 200-zal
> hamarabb kezdodik a piros (4800/5000), de a klasszikus benzines alul tok
> halott, mondjuk 2000-nel kezdodik a hasznalhato tartomany, szemben az 1000-
> 1200-zal. Melyik is szelesebb tartomany?
>
az alul tok halottat nem tudom ertelmezni a fenti "klasszikus benzine" fiat
gorbek tukreben .
ezek hol halottak ?
> Persze ez csak papir, senki sem forgatja 4000-ig a dizelt, minek?
> Alig kisebb teljesitmenyt (sokkal laposabb teljesitmeny-gorbe) ki lehet
> venni sokkal alacsonyabb fordulaton.
>
ez megint attetel kerdese .
attol hogy 3000-et osztok harommal vagy 1000-et direktben , a dolog nem
valtozik erdemben .
> Az is egy elterjedt tevedes a listan, hogy a sokfokozatu valto azert
> szukseges, mert kulonben nem lehetne vezetni az autot.
persze . tevhit . vezetni lehetne , de nagyon nagy buli lenne - jol
kihuzatod , kapcsolsz , megfullad mint egy barkas blokk annak idejen ,
aztan majd valamikor sokkal kesobb eletre kel ujra .
nem ezert van az hogy benzinessel gyorsulaskor azt latom hogy a dizelek
megugranak , aztan megint es megint , mert a szukebb tartomany miatt
allandoan kapcsolgatnak .
Dehogy!
> Hiaba van jo nagy atfogas, papiron, csak egy szuk tartomanyban lesz
> normalis a fogyasztas/kibocsatas. Ezert minden motornal van ertelme kb
> 7-8-ig novelni a fokozatok szamat, megterul.
>
te hany tartomanyban szoktad hasznalni az autodat ?
hanyfele utazosebesseged van ?
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list