[elektro-etc] Tuneti kezeles?
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Fri Aug 23 16:18:23 CEST 2013
> En 8 ev alatt nem tudom hanyszor csereltem.
Nekem a 4db Xantian osszesen haromszor kellett cserelni
Karoly
-------- Original Message --------
> Zsolt wrote:
>
>> 5. Elmaradnak az ékszíj feszítők, úgy kell recsegve felpattintani az
>> 5-6 bordájú szíjakat (célszerszámmal is csak úgy recseg minden)
>
> Ennek en orulok. A szakszeru felrakas talan nem akkora terheles,
> hogy ketterepedjen a blokk, a feszito viszont nagy szivas.
> En 8 ev alatt nem tudom hanyszor csereltem.
> -Rugos feszito lengescsillapito patronja meghalt, szij belengett,
> atugrott 1 fokot. Allitolag a vezerles is bekaphatja, akkor baj van.
> Nekem csak megette a szijat. Elindultam Dubrovnikba 6PK-val,
> visszajottem kb 3.5PK-val :) Klimat ra sem mertem engedni.
> -Rugos feszito tugorgos csapagya beragodott, elferdult az egesz,
> felrevezette a szijat, attol is atugrott. Hatalmas terheles van a
> gorgon, es mindig azonos pozicioban, csak annyit mozog, amennyit
> leng a szij. Garantalt hibaforras.
> -Egyszer teljesen szettort a rugot tarto muanyag persely, alig
> tartotta a szijat, lampat bekapcsolva mar csuszott, sotetben mentem haza
> -Az excenteres feszito szerintem praktikus, csak sok kokler nem ert
> hozza, vagy nincs szerszama az allitasahoz, azzal is szivas volt.
>
> Excenteres sincs az uj autokban? A rugosat total megertem, az tok
> keves autoban volt, szerencsere.
> Citroen >40k-ert adta, egyben az egeszet, kulon nem lehetett pl
> patront, tugorgot vagy vezetogorgot venni.
> (Mas kerdes, hogy perselyt esztergalni, tugorgos csapagyhoz stiftet
> kesziteni 2CV6 dugattyu-csapszegbol, vezetogorgot felujitani lehetett)
>
>> Üdv: Zsolt
>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>>> On Behalf Of Karoly Kovacs
>>> Sent: Friday, August 23, 2013 11:26 AM
>>> To: Elektro-etc
>>> Subject: [elektro-etc] Tuneti kezeles?
>>>
>>> http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/08/23/egyperces_hiba_egy_golf_v
>>> _1.4_tsi-nel/
>>>
>>> Ketszer is elolvastam, de nem jottem ra, hogy mirol is szol ez a cikk.
>>> Szamomra nagyon ugy tunik, hogy csak tuneti kezeles tortent:
>>> "Az egyetlen szakszerű megoldás a hengerfej leszerelése, és szétszedett
>>> állapotban történő megtisztítása."
>>>
>>> Akkor ez most hogyan? Megpucoljuk, megint megy 80-100ekm-t, aztan ujra
>>> pucova? Tenyleg nem ertem.
>>>
>>> Erdemes megnezni az utolso fotot is a Mini szivoszelepeirol. Kb. ezt
>>> kapjuk uzemanyag neven (helyett?).
>>>
>>> Arnold! Altalanossagban ertettem az uzemenyagot, nem kerek ujabb benya
>>> vs. dizel vitat! :)))))))) Annal is inkabb, mert ezek itt epp benzines
>>> motorok, de gondolom, edes mindegy lenne, valoszinuleg a dizel is igy
>>> nezne ki.
>>>
>>> En utoljara kb. 15 eve szereltem ki hengerfejet, akkoriban meg nem
>>> voltak ilyenek a szelepek. Kormosak voltak, de ilyen trutymot en meg
>>> sosem lattam. Nem tudok masra gondolni, mint a mostani, hajtek
>>> uzemanyagokra, amikben ki tudja, mi van...
>>>
>>> Na meg, gondolom, a modern, agyon elektronizalt vezerles is
>>> kozrejatszik: mindegy hova kerul a kosz, csak a levegobe ne keruljon!
>>> :)))
>>>
>>> Karoly
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list