[elektro-etc] Tesla S
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Thu Aug 22 21:34:03 CEST 2013
A Nokias dolog nem remhir, mar egy-ket eve cikkeznek rola.
En is irtam a listara is mar, hogy teljesen nyilvanvalo, hogy az
elektronyos auto uzemeltetese nem lesz olcsobb (sot, szerintem dragabb
lesz), hisz a kormanyok a legnagyobb adobeveteluktol esnenek el
(uzemanyagok adoja), tehat ehhez foggal-korommel fognak ragaszkodni.
Ezert fejlesztik a Nokianal ezt a toltes"vezerlo" izet, ami meggatolja,
hogy mashonnan aramot vegyel. Pontosabban, ha aramot veszel, akkor
kozpontilag tudni fogjak, hogy autoba kerult a delej es nem kavefozobe,
es ennek megfeleloen vetik ki az adot. Valahol azt is olvastam, hogy
allitolag(?) hekkelesbiztos lesz ez az aramkor.
Karoly
-------- Original Message --------
> Hali,
> ugy tunik, egeszen 1902-ig villanyauto tartotta a sebessegi vilagrekordot:
> http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1razf%C3%B6ldi_sebess%C3%A9gi_rekord
>
> Remhirek:
> 2017-re szabvanyositjak a villanyautok toltes csatlakozasat,
> akarmit akarmivel nem is dughatunk ossze.
> A Nokia mobiltelefon fejlesztes helyett gozerovel dolgozik
> a globalis villanyauto energia-managamenten.
> A kieso adohiany okan barmilyen, akar sajat kiepitesu energiaellatas eseten
> is jovedeki (akarmilyen) adot kell majd fizetni, mindegy honnan
> szereztuk az energiat.
> Tovabba roaming dijat kulfoldon, mert kell a love.
> A villanyautok tomeges elterjedeset gatolja a toltesi infrastruktura
> hianya is.
> A rendszer hekkelese, kikerulese 10e777 ev letoldendovel honoralhato :(
> Szvsz. nagyjabol 2017-ig erdemes csak uzleti tervet kesziteni
> villanyautora.
> Pesszimizmus off.
>
> De ne legyen igazam :)
>
> (Miota nezegetem mar a Tesla modelleket, hogy hasonlitanak a 16 eves
> Renault Meganomra,
> csak kicsit laposabbak es ugy vennek mar egyet a varosban poroszkalni :) )
>
> Udv:
> Csuva'r Imre
>
> From: "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>
>
>
> Egy semmibol jott noname gyarto autoipari forradalmat csinal, es kozben
> trivialis h alkalmazza amit ilyenkor alkalmazni kell. Mig a masok 58 ev
> alatt addig jutottak, h lassan nem is hasznaljak egyaltalan, de az elvi
> hibas dizel technikat a vegletekig taknyolgatjak... azert ez sztem ciki.
> (Citroen utolso ertekelheto autoja a Xantia volt, sztem ebben egyet
> ertunk, az meg nem most volt. )
>
> Foleg h a Tesla meg torestesztben is durvan odavert az usa-ban minden
> konkurensnek. Magyarul lehet ezt jol is csinalni. Legalabb is perpill
> ugy nez ki a Tesla meghagott minden szabalyt, es robog a siker fele.
>
> Arnold
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list