[elektro-etc] Kresz.

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Sun Aug 11 01:36:32 CEST 2013


2013.08.10. 19:01 keltezéssel, Kovács József írta:
> Hétköznapi észre fordítva.
>
> HA, két lehetséges max szabály van akkor:
> "Mindig a kisebb érvényes".
>
> Ennyi.

Kivétel, ha... Értem. Tehát nem logikus.

A logikus az, amikor valamilyen logika alapján függ össze az eredmény a 
bemenettel, nem alapvetően kivételek alapján.
A lookup table az nem logika.

Logikus az lenne, ha a lakott terület kezdete/vége tábla, ha már úgyis 
sebességhatár kijelölő egyben, akkor felülírná a korábban érvényes 
korlátozást, és az utána alapértelmezett lépne életbe, nem pedig a 18 
faluval ezelőtt kitett 70-es tábla.

Sok helyen a város kivezető szakaszán _engedélyezték_ a 70-et, ami az 
említett kivétel ami személyautókra vonatkozik., Nincs feloldótáblája, 
bár az eredeti célja engedélyezés volt, a lakott terület vége táblával 
korlátozássá változik. Még a tábla hatóköre is megváltozik, mert ahol 
kitették, ott teherautóra nem vonatkozott, ha kiérsz a városból, már 
arra is vonatkozik!!!
Sok helyen egyértelműen nem azért nincs feloldótábla, mert majd a 
kereszteződés úgyis feloldja, mert a környéken már nincs több 
kereszteződés. Egyértelműen nem korlátozás volt a cél, de azzá vált, 
mondhatjuk, hogy egy elfelejtett feloldótábla miatt, de szerintem inkább 
a szabály logikátlansága miatt.

Vagy egy másik példa, amikor bivalybasznád felső előtt ki van téve egy 
70-es tábla, kis falu, nincs kereszteződés. A falu véget ér, majd később 
jön bivalybasznád alsó, ahol szintén nincs kereszteződés, és a falu után 
van egy feloldótábla. Pista bácsi az öreg Trabanttal örök életében 
b'felsőn lakott, de néha átugrik a barátjához b'alsóra.
Ha mondjuk a 70-es táblát 1 napja tették ki és Pista bácsi, aki aznap 
még nem ment vissza a falu elé 18km-nyit (ahol a legközelebbi 
kereszteződés található) átnézni az utat, hogy tettek-e ki valahová új 
táblát, 90-nel átrongyol b'alsóba, sikeresen megbüntethetik.

Ezért nem jó.

Ha ez jó volna, akkor ezzel az erővel a kereszteződés se kellene hogy 
feloldjon bármit is, menj vissza, nézd meg volt-e tábla...

Persze ideális megoldás nincs, ugyanez egy kapubejáró miatt is 
előfordulhatna, minden ház elé meg mégsem tehetnek ismétlő táblát, de 
azért ésszerű határok vannak. Egy falun belül egy tábla, valamint a falu 
után egy tábla (ha az alapértelmezett esetek nem jók), nem tűnik túlzásnak.

Várnék logikus magyarázatot pl. a gyermekek tábla + 40km/h esetére is. 
Mennyivel lehet menni, 30, 40? Meddig mennyi?
Ha nincs valami, akkor meddig?
Ha közben jön egy lakott terület is esetleg?
Melyik gyermekek tábla érvényes? Amin van két nyugodt gyerek, vagy az, 
amin szaladnak kézenfogva, esetleg az, ahol egy gyereket szülő visz 
kézenfogva, vagy a Michelin logós sárga színű?

Szóval igen, a KRESZ nagyrészt szerencsére logikus, de azért több ponton 
eléggé logikátlan, toldott-foldott, kaotikus.



More information about the Elektro-etc mailing list