[elektro-etc] mekkora otlet
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Aug 9 16:14:21 CEST 2013
Igazabol eleg komoly matekja van egy futomunek, es rengeteg intuicio, mert sok kompromisszumot igenyel, es attol lesz jo, hogy hol huzza meg a hatart melyiknel a mernok. A hidros rugozas aprosag benne, de sok nemkivant mellekhatassal a kenyelemert cserebe.
Kezdve ott, hogy mi tortenik ha emelkedik a kerek az uthiban. Meg kene tartani az idealis dolest az uthoz kepest. Ha golyalabas eleve ez nem teljesul, ha kettos lengokaros, akkor jobb, de a kormanyzaskori forgaspontja a kereknek nem a gumi kozepen van, hanem a gumin kivul a kocsi feloli oldalon. A multilink mar matek szinten is eleg jo, barhogy mozog a kerek fel-le fordul jobbra-balra a kerek, forgaspont+doles az idealishoz erosen kozelit.
(Volt/van mindharom fele autom, a multilink brutalis amit kanyarban muvel, pedig az a legkevesbe sportos mindkozul, es egyuttal majd 2tonna, nehez is nagyon. A golyalabas mokas kis elmenyauto, azonnal turja az orrat forszirozott kanyarban, de kis gaz/fek parossal azonnal helyrerakhato. A kettos lengokaros pedig egy szuk hataron nagyon jo, de utana para, es nagyon hisztis volt a futomubeallitasra. Utobbi ketton nagyon latszik, hogy elvi szinten ilyen, nem tud jobb lenni ezzel a futomuvel egyszeruen.)
Aztan ott a problema meg, hogy a kormany bekotes fix hosszu, es ahogy emelkedik sullyed a kerek ugyan picit, de akaratlanul is kormanyzodik. Mivel a lengokarok miatt ivet ir le a fel/le rugozo kerek. Ez is azert bekavar...
Hidrosnal ha fix marad a kaszni, akkor jon a problema h a kerekdoles az marad mint ami egyenesfutaskor. Nem terpeszt ra a kanyarra, csokken a tapadas. Kanyarban meg kene donteni mestersegesen hogy jo legyen. Multilink siman stabilabb emiatt kanyarban, ez ezer szazalek.Aki latott mar gumit kanyarban deformalodni, az tudja mirol beszelek, adja magat h ra kell donteni, es nem szabad egyenesen tartani. Ez pl siman lehet eleg ok, ami miatt nem terjedt el.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.08.09., at 12:29, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> egyertelmu hogy a hidros egy csomo problemat megold ami a rugozast illeti ,
> ahogy a bose fele magneses is . de ez egy rugo . nem mas . ettol meg nem
> kene elfelejteni futomuvet tervezni , mint amikor a fek meretezeset ,
> osszehangolasat kihagyjak mert mejd az abs intezi , es ugy latom a ti
> gyartotok a ket veglet kozott pattog ide oda : csucsminosegu hidros
> felfuggesztes es minosithetetlen szar , tesco gazdasagos kozott - igy aztan
> jol osszehasonlithato hogy ugyanannak a gyarnak ket autoja kozul az egyik
> megy az uton , a masik meg elpattog , iranyt valt minden kis
> keresztbordanal .
> kivancsi vagyok ra hogy masok (pl Arnold) hogyan szoktak ezt meg akiknek
> nem hidros felfuggesztese van ... valoszinuleg sehogy ? mert egy normalis
> auto nem pattog el az uton , mert jol meretezik , allitjak be a futomuvet ?
> ha ehhez a citroennek kotelezo a hirdos felfuggesztes , akkor az 1966-os
> minik rugozasat a helyukban megneznem kozelrol - vagy ha nem vagyok ennyire
> igenyes , akkor poket , ducatoet , jeep-et . az sem pattog el es valt
> iranyt egy uthiban .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. augusztus 8. 21:18 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
>>
>> Felreertetted. Azonnal tudtam, hogy valami baj van. Lehetett hallani,
>> es enyhen remegett a kormany. Mondjuk egy defekttol komolyabb tuneteket
>> vartam volna, kulonosen hogy kb szethasadt a kerek. Kerestem helyet,
>> ahol felreallhatok, kozben vegig teljesen normalisan viselkedett az
>> auto, tokeletesen iranyithato maradt. Ennyi.
>> Ehhez kepest meg szoktak halni az ilyesmitol mas autoban.
>>
>>
>>
>> charles hoss wrote:
>>
>>> 2013. augusztus 8. 21:11 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>> ahhoz hogy ne tepje ki nem kell hidros futomu .
>>>>
>>>>> ehhez nekem egyik automon sem kell hidraulikus futomu .
>>>>> megis barmelyiken eszreveszem ha defektem van - es ez ugy velem
>>>>> biztonsagos
>>>>>
>>>>> Ahhoz sem kell nem hidros, hogy eszrevedd a defektet.
>>>
>>> ketten neztetek be , nagyjabol kettobol .
>>> nekem ez eleg rossz statisztikanak tunik .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list