[elektro-etc] mekkora otlet

Móczik Gábor pm_levlista at progzmaster.hu
Wed Aug 7 16:28:52 CEST 2013


2013.08.07. 12:17 keltezéssel, Szlifka Tibor írta:
> féktávra rendesen. Kanyarokban nem érzek semmi változást a nyárihoz
> képest (minden bizonnyal ennek a gyenge autó és a lábam is oka), de
> hosszabb féktávot kell hagyni.

Kanyarban jóval kisebb a gyorsulás, már ha nem eleve csikorogva 
közlekedik valaki, hanem ésszerű sebességekkel, gyorsulásokkal.

Fékezni viszont bármikor kellhet durván is.

Télivel lehet közlekedni nyáron, csak bele kell kalkulálni hogy nem 
tapad úgy. Nem kell a műszaki határokon autózni.

Erre szoktak jönni a "köszveszélyes" jelzők.

Erről nekem a következő a véleményem:
Lehet hogy 2m-rel több a féktáv, lehet pont ettől hal meg valaki, szar 
dolog, de azzal hogy beültél az autóba, kockáztatsz. És valahol van egy 
ár/teljesítmény optimum. Mindig lehetne találni valamit amivel további 
2m-t lehetne rövidíteni a féktávon, pl. lehetne 300mm széles a gumi, 
lehetne 200 kilóval kisebb a kocsi, lehetne fékezőernyő is.

Ezzel szemben, azok akik 2m-rel rövidebb köv.távot tartanak pont 
ugyanolyan veszélyesek, mint akiknek a kocsijuk műszakilag 2m-rel 
hosszabb távon tud megállni!!! És ezek vannak többen, sokkal-sokkal többen.

A gyakorlatban a kétszer jobb autó sem kétszer biztonságosabb, pont 
ezért, mert a jobb autót jobban a határra hajtják, "mert tudja"!
És a vége ugyanaz, ugyanannyi tartalék van a rendszerben, mindig lesz 
olyan esemény, ahol pont 2m fog hiányozni.

Ésszel kell közlekedni, ez sokat segít!



More information about the Elektro-etc mailing list