[elektro-etc] bömös kontra punto

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Sep 21 13:00:48 CEST 2012


:)

Ok, ertem en. De az ember nem ennyire racionalis, kovetkezetes a hetkoznapokban.

Nekem vmiert faj csesztetni, inkabb be se kapcsolom. Meg nem tudom magyarazni miert, mikozben max egyetertek azzal amit irtal, logika is mellette szol, minden.

(Jobban belegondolva talan az zavar benne, h lassitja a reagalasom. Intenziven "esznelkul, digitalisan" gyorsit, fekezes eseten nincs atmenet, ha a gazt elveszem azonnal athelyezodik a sulypont, termeszetesebb erzes, mint hajto motort kezdeni fekezni, amitol olyan kockas az egesz tortenet. Vagy passz.... )

Arnold
Sent from my iPhone

On 2012.09.21., at 12:47, Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:

> Hát, marha nagy munka. Ha az előttem menő lassabb 2.5-tel, a hüvelykujjamat arrébb rakom 2 centivel a kormányon, és megnyomom a gombot, amin a karika van, leáll a tempomat, motorfékkel lassulok amíg kell, aztán a másik gombbal azt rögzítem.
> Ha meg lehúzódott előlem, ahhoz hogy felgyorsítsak, elég csak a gázpedált nyomni, a tempomathoz hozzá se kell nyúlnom. Max. annyit, hogy amikor vége az előzésnek, a hüvelykujjam arra a gombra teszem, amelyik visszaállítja az előbbi sebességre. Többnyire simán tudok úgy vezetni egész hosszú szakaszokat, mintha egy Play Station controllerét nyomkodnám, a pedálokhoz hozzá se kell érnem.
> 
> Ezt az e-mailt megírni kb. 20-szor annyi munka volt.
> most már 21-szer.
> nem, 22-szer.
> 
> Gábor
> 
> 
> 2012.09.21. 12:25 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
>> 
>> Gyanum szerint a tempomat van a dolog mogott. Nem jo erzes kikapcsolni csak azert mert vki 2.5-tel lassabb. Viszont nincs mas lehetoseg. Igyaztan ideges tole mindenki...picit ertheto modon.
>> 
>> Ezert jo az adaptiv tempomat, bar tapasztalatom nincs vele. De elvben.
>> Tempomatot hasznalni csak 3 savos palyan szoktam joreszt, ha mar nagyon tele a csukam. Ott meg lehet oldani, h ne okozzon plusz munkat. Idehaza 2 savoson nekem csak kin. (Meg tobbet is fogyaszt vele a vas, nem latja elore a szitukat. Emelkedo, lejto, stb.)
>> 
>> Ezt az egesz kerdeskort megoldottam azzal, h nyomom neki, es jobbra tartok szigoruan. (Belsoben maradt mellett elhaladok szabalyosan) Gyakorlatilag minden konfliktusforras megszunik igy.
>> 
>> Ha elottem vannak es hatul tol vki kiteszem a balra indexet. Hatso ettol megnyugszik, h nem vonatozok a tajat bamulva, hanem haladnek, csak...
>> 
>> (Gyorshajtas csekket epp minap kaptam meg eletem elsojet, 30e. 16 ev autozasra leosztva, jobban megeri mint idegeskedni es veszelyeztetni magam mert rammaszik vki, es nem megyek gyorsan nehogy bemerjenek. Ha ugytetszik a gyorshajtas felaras, neha kap az ember egy osszegben egy elszamolo szamlat. ;)
>> 
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>> 
>> On 2012.09.21., at 11:01, Acs Gabor<levlista at e8e.eu>  wrote:
>> 
>>> Na ezzel pont így vagyok én is. Pár tucat megszívott jófejkedés után már csak akkor vagyok hajlandó kihúzódni, ha annyi hely van, hogy a mögöttem jövő ha nem gyorsít, akkor se kelljen nekem őhelyette fékeznem.
>>> Legtöbbször az ilyen nyakambamászós-levillogós barmok alig mennek gyorsabban nálam, mondjuk ha le is húzódom, utána még hosszú percekig közvetlen előttem vannak, akkor meg mire ez a nagy vergődés?
>>> 
>>> 
>>> Gábor
>>> 
>>> 
>>> 2012.09.21. 8:45 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>>> Tempomat.... sátán műve. GPS-szel együtt. :)
>>>> Anyázni is sziktam az oylan barmot, aki
>>>> 
>>>> tempomattal jön, kicsit gyorsabban nálam
>>>> (én ugye 135 valós körül, óra 142)
>>>> valójában csak úgy 3-5 km/h-val .....
>>>> 
>>>> mivel épp jön egy lyuk, kimegyek a lyukba
>>>> gondolván majd megpöccenti egy picit a gázt
>>>> és megelőz, aztán mehetek vissza mögé...
>>>> 
>>>> De nem! az isten barma sötét agyú állat marad a tempomatnál.
>>>> Én meg kénytelen vagyok fékezni miatta, beszorulni
>>>> és szívni csak, mert segíteni akartam neki.
>>>> 
>>>> Na ,ezért szoknak le velem együtt a népek az elengedésről.
>>>> Mert, ekkora barmok vannak, akik nem képesek normálisan
>>>> élni a kapott segítséggel>>  akkor szívjon gázt, mögöttem.
>>>> 
>>>> Újabban kimegyek és, ha  nem látom, hogy
>>>> adott gázt már megyek is vissza elé
>>>> kis gázzal és aztán lassítók motorfékkel.
>>>> Persze villog-dudál, de akkor még mindig lassulok.
>>>> 
>>>> Annyira sötétek a legtöbben, hogy ezt
>>>> még 1-2X el kell játszani, mire a következőnél
>>>> már adja gázt és elhúz :-)
>>>> 
>>>> Csak remélem, hogy leesik neki...
>>>> már az elsőnél is így kellett volna.
>>>> 
>>>> KJ
>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>>> BMW-vel. Amikor volt egy kétkamionnyi lyuk, megelőzött jobbról, hogy
>>>>>> satu fékkel éppen befért még elém. Addig csak dudált-villogott
>>>>>> mögöttem, dacár a a tempónak és a külsőben a tömör kamionsornak. Akkor
>>>>>> rádudáltam, hogy ezt így azért mégse, majd eltűnt a távolban. Ez volt
>>>>>> az M1-esen Bábolna körül.
>>>>>> 
>>>>>> MEGVÁRT a határ után, az osztrák részen, 70-80-as tempóval csorogva,
>>>>>> majd beállt elém a belső sávba 110-zel, és azt várta, hogy majd
>>>>>> megelőzöm jobbról. Én meg szépen lelassítottam mögé, ha kimentem a
>>>>>> külsőbe, ő is kijött, ha előzni akartam, visszament elém, úgyhogy
>>>>>> csendben csordogáltunk Bécs felé100-as tempóban. Azután Bécs határában
>>>>>> valahol úgy döntött, hogy megint sietős neki (ez kb. fél óra volt a
>>>>>> határtól!!!), és az elektronikus táblákon hirdetett 80-hoz képes vagy
>>>>>> 100-110-es tempóban eltűnt a távolban.
>>>>> Ok, nagyon gáz. De adtál rá okot, lássuk be. Ertem én h 130... de na.
>>>>> Velem ilyen elég ritkan tortenik... max ha elbambulok. De ha látom h
>>>>> jön, és én tudok menni, akkor megyek.
>>>>> 
>>>>> Ellenben jobbrol eleg sokszor elhaladok. Marmar betegesen jobbra tarto
>>>>> tipus vagyok, akkor is lemegyek, ha kb. nincs ertelme, csakazertis,
>>>>> aztan vissza. Index-szel, ahogy kell. Mivel temposan megyek, ezert
>>>>> nemegyszer emiatt elhaladok a balomon cammogo mellett. (Persze kelloen
>>>>> nagy ivben, mert aki benn felejti magat, az kepes mas hulyesegre is)
>>>>> 
>>>>> Volt anno egy Volvo-s akivel fel Ausztrian keresztul ezt jatszottuk. 3-4
>>>>> sáv néhol, de mindig jobbratartás, elég dinamikus tempo. Élmény volt, és
>>>>> hasznos, mert jürgen AT belsejében melóból munkába azért nyomja neki
>>>>> rendesen. Tudtak haladni, nem romboltuk az orszagimidzset, mi sem
>>>>> unatkoztunk, mindenki boldog volt. Aztan elkoszontunk egymastol,
>>>>> teljesen feldobta a csapatot a dolog.
>>>>> 
>>>>> A.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> -----
>>>>> A(z)  üzenetben nem található vírus.
>>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>>> Verzió: 2012.0.2221 / Vírus adatbázis: 2441/5281 - Kiadás dátuma:
>>>>> 2012.09.20.
> 



More information about the Elektro-etc mailing list