[elektro-etc] Önfeláldozó apech o sok

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Sep 19 08:32:37 CEST 2012


2012/9/19 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>> Ehelyett szerinted minimum hívjon rendőrt, hogy arra a kettő percre,
>> míg az egyik autóból a másikat bebikázzák, leállítsa/elterelje a
>> forgalmat, de akár trélereztesse el az autót - amihez persze megint
>> rendőr kell, mert a tréler sem állhat csak úgy oda, az is Kreszbe
>> ütközik...
>
> Abból kell kiindulni, hogy a szabályszegés nem opció, azzal egyszerűen nem kell
> számolni, mert nem létezik. Viszont a helyzetet meg kell oldani. A rendőr csak
> egy ötlet, lehet elvontatni, eltolni, a konkrét helyzetet ismerve talán még más
> megoldási lehetőségek is lennének. De a szabálytalanság az nem lehetőség, így
> kellene gondolkodni, nem arányokat latolgatni.

Én konkrétan úgy jártam, hogy egy 3-ből 2 sávra szűkülő részen állt
meg alattam az autó, pont az elfogyó sáv legvégén. Ott álltam meg,
hogy az utasom kitegyem. A kiszállás idejére nem tilos megállnom a
Kresz szerint. Viszont az autót elindítani nem tudtam utána, ott
maradtam állva. Ha bárhová elkezdem tologatni, ennél csak rosszabb
helyen lehet, itt legalább nem voltam útjában senkinek. Mondjuk
betolhattam volna a forgalmi sávba, és azon kb. 100 méter múlva az
első keresztutcába, de visszafelé is tolhattam volna a forgalommal
szemben egy buszmegállón keresztül a 50 m-rel hátrább lévő utcáig.
Járdára feltolni nem tudom, annyira erős nem vagyok, ráadásul az
autónak a Kresz szerint általában semmi keresnivalója a járdán.

Én ehelyett megkértem az utasomért jött autóstársat, hogy bikázzuk be.
A járdán megfordult (tudom, tilos!), szemben odaállt (még tilosabb!),
és egy perc múlva ment mindenki dolgára.

Halljuk a te verziódat, mi lett volna a helyes, szabálykövető
magatartás. És kapásból árazd is be, légy szíves, hogy mennyi időbe
tartott volna és milyen extra költségekkel járt volna a fenti megoldás
helyett.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list