[elektro-etc] Önfeláldozó apech o sok

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Sep 19 08:24:23 CEST 2012


2012/9/19 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>> Londonban magyar szemmel nézve érdekes a gyalogok működése.
>> Lámpánál körülnéz, a lámpa színétől kb. függettlenül, ha éppen nem jön
>> jármű, simán átmegy. Előfordult, hogy sikerült elszámolnia magát valakinek,
>> a közeledő autós lassított, a gyalogos sietett, de semmi látható konfliktus
>> nem volt, semmi duda, semmi anyázás. Pedig, szigorúan véve, a gyalogos
>> keményen szabályt szegett, de ennek ellenére szemmel láthatóan működik a
>> dolog. Sokszor  rendőrök is látták az esetet, de nem avatkoztak bele, nem
>> hinném, hogy nemtörődömségből, hanem egyszerűen azért, mert ez ott a
>> normális rend.
>
> Ez egy rossz gyakorlat, át kellene fogalmazni a szbályokat úgy, hogy megengedje
> a piroson átkelést bizonyos feltételekkel, és akkor nincs szabályszegés.
> Józan ésszel miért alkotnék olyan szabályt, amit nem tartanak be? Ennek mi
> értelme? Ha már szabály, akkor be is kell tartani, ezt még egy gyerek is tudja.
> Vagy nem szabályozom a gyalogosok átkelését, nem teszek oda lámpát sok pénzért,
> aztán menjen ki-ki belátása szerint. Az jobb?

Ez olyasmi, mit a német auópálya. Azon is annyival mehetsz, amennyivel
tudsz és mersz. De ha balesetet csinálsz, akkor keményen elővesznek
azért is, hogy mennyivel mentél gyorsabban a 130-as ajánlott
sebességnél. Ha csak szenvedő fél vagy egy balesetben, még akkor is
részlegesen rád terhelik, ha 130-nál gyorsabban mentél.

Vagyis átmenni tilos, de ha mégis mész és elgázoltatod magad, akkor te
voltál a hunyó, nem az autós. Ha bármi engedmény lenne, hogy "ha úgy
látja a gyalogos", "ha X méternél messzebb van az autó", "ha
nemtudommi", akkor rögvest vita lenne a pirosban elgázolt gyalogos
esetén a felelősségről. Így meg tutti egyértelmű és kész.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list