[elektro-etc] nem diesel vs benzin
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Sun Sep 16 17:19:02 CEST 2012
En onnantol viccesnek tartom az egeszet, hogy mindenaron 2D dolognak
akarunk latni egy 3D dolgot.
Ugyanis allandoan a nyomatek-fordulatszam meg teljesitmeny-fordulatszam
gorbekrol beszelnek. Csakhogy egy adott fordulaton a nyomatek nem allando,
hanem meglepo modon fugg a gazpedal allasatol. Persze ezt egyszeruen
lekuzdik, es max nyomatek-fordszam meg max-telj-fordszam gorbeket rajzolnak
es kesz.
Aztan az auto padlogazos viselkedesenek mennyi koze van ahhoz, hogy hogyan
lehet vele kozlekedni? Hetkoznap szerintem sosem nyomok padlot, baromira
nem erdekel hogy padlonal mi tortenik.
Vajk
2012/9/16 Szali Sandor <szali.sandor at gmail.com>
> charles hoss wrote:
>
>> szerintem ugy hogy a nyomatekgorbeje elszallt . a korlatozasok miatt
>> limitalt lehetett - most hogy elment belole negyven paci a csucson -
>> lent viszont nem porog fel - olyan mintha mondjuk 4000-es fordulat
>> alatt csak harom henger menne . a vegteljesitmeny megvan - effektive
>> abban a pontban a nyomatek is - de lent ahol akkor dolgozik a motor
>> amikor a nyomatekbol gyorsitana- de a fordulatszam alacsonysaga miatt
>> nem eri el a papiron levo max teljesitmenyt viszon harmatgyenge .
>>
>
> nyomatekbol gyorsitana...
> kenyelmesebb igy hivni az alacsony fordulatszamos teljesitmenyt,
> aztan ezt gondoljak tovabb a szakujsagirok, kiszinezik a fantaziajukkal :)
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list