[elektro-etc] auto lopasvedelem
Móczik Gábor
pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Sep 14 08:55:39 CEST 2012
2012.09.13. 22:32 keltezéssel, Xorn írta:
>> -Saját ötletek jöhetnek. Korábban valaki felvetette, hogy a ECU-n belül 2-3
>> kivezetést át kell kötni, csatin szintén, és akkor jöhet a csere ECU,
>> komplett kábelkorbácsot esélyesen nem hoz magával és vezetékeli át a gépet.
>> Nagyon tetszik az ötlet, csak kicsit aggódom az ilyen jellegű sufni miatt.
>
> Óvattal. Ha olyat kötsz át, hogy utána a gyári ECU-val, amit hoz,
> agyonvág valamit... Végülis az autót nem viszik el, de attól még
> boldog nem leszel.
Én olyat kötnék át, amivel csak simán nem indul el.
Voltak régebben olyan ötletek, hogy tápfeszt megfordítani, kitenni
szenzor lábakra, mittudomén, ami kinyírja a hozott ECU-t. Az a baj, hogy
ez rizikós, és a tolvaj is tudni fogja, hogy ez hekkelve van, lehet hogy
legközelebb máshogy készül fel.
Ha csak simán felcserélsz pár szenzor lábat, tekeri és nem indul, netán
pöffen egyet-kettőt, akkor azt fogja gondolni, hogy valami nem stimmel,
inkompatibilis az ECU-ja.
Ezen kívül ér valamit a 4db injektor vezetéket is megszakítani egy
relével, valahol az utastérben a műszerfal mögött, hozzáférhetetlen helyen.
Utána mivel vezérled, az a következő kérdés.
Le lehet húzni az injektor csatikat is, ha visz kábelt. Ez ellen a
motortér nyitást kell jól megnehezíteni, és/vagy lehetne gyárta(t)ni két
félből álló csavaros bilincseket, amik összefogják az injektort a
csatival, ne legyen azért olyan könnyű lehúzni. :-)
Sziréna azért jó ha van valami egyedi, azért csak nem folytatja a munkát
ha süvít a füle mellett a cucc. Általában senkit nem zavar, de valaki
azért csak kihívja a yardot ha látszik hogy valaki gyanúsan matat a
kocsival.
Ha több ilyen egyedi megoldás van benne, azért nem fogják könnyen elvinni.
More information about the Elektro-etc
mailing list