[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Sep 4 19:44:28 CEST 2012
a 4wd nem mond semmit .
lehet agyhalott , unalmas - veszelyesen semleges vagy lehet izgalmas ,
visszajelzessel es erzessel ami megmutatja hogy mit tehetsz meg meg ,
meddig mehetsz meg el .
ez az "erzes" ez a visszajelzes hianyzik sok esetben . messer vs
spitfire . az egyik tokeletes volt , a masik pedig egy szeles
tartomanyban jo , azon kivul pedig rossz , de meg nem veszelyes .
emiatt a tartomany miatt a spitfire pilota messzebb merte elvinni a
gepet es tobbet meg tudott tenni mint a muszakilag magasabbrendu nemet
gep pilotaja - aki ha tulhuzta , akkor meghalt . ez nem egy jo
tanulasi folyamat .
bye
dexter
Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> írta (2012. szeptember 4. 18:16):
> Nem gondolom, tudom.
>
> Nincs lekezelő benne, KIA nem egy BMW. Sosem lesz az, egy teljesen mas
> vilag...mas a celja is. Kár is összehasonlítani. Az olaszokkal meg vegkepp,
> utobbi autókból motorokbol a "java" soha sem a racionalitas jegyeben
> szuletett alkotasok. :) Azért is megy nekik szarul, nem birnak egyszeru
> mukodo dolgot gyartani, allandoan varialnak, alkotnak, szarnyalnak, a
> minoseg rovasara sokszor.
>
> Nem a BT-s kihangosító az autóipari extrak csimborasszója.
> Hanem a motor, futómű, felhasznált anyagok a beltérben, a hifi, a váltó,
> ezer dolog. KIA masol, ugyesen. 10 eves technikat kicsit modernizal, es
> megbizhato minimal formaban tálal. Erről szól.
>
> 95-ös Alfában ott dolgozik a passzív kormányzású hátsó futómű, hogy egy akár
> 40-nel elkövetett kanyarvétel is azt sugallja, ennel az autonal hamarabb
> szakadsz ki az amugy brutal jo oldalmerevitesu ulesbol, minthogy barmi
> varatlant csinaljon ESP es egyeb hulyesegek nelkul.
> 7200-ig pörgő motor, ikergyertyás gyújtás, EGR, változó szelepvezérlés,
> pincétől a padlásig húz, remek jó kis motor, és egész gazdaságos, 1 3 5-tel
> elkruzolok városban jellemzoen dizeles fordulatszam tartomanyban.
> 95-ről beszélünk!
> Ha meg kell, olyan mint egy kis Ferrari, fantasztikus hegyi szerpentinezést
> le lehet vágni vele. Szabályos tempóban is akár. Mert olyan a hangja, a
> váltó áttétel, úgy fordul, úgy közvetlen a kormány áttétel, olyan a
> visszajelzés az útról, úgy harap a fék stb. Ültem már ezer autóban,
> vezetettem is rengeteget.
> Nem erzem magam jól a legtöbben. Mintha egy hokedlin ülnék amire kereket
> szereltek.
>
>
> Egyszerűen olyan mintha egy megasztár győztes zenéjét hasonlítanánk össze a
> Pink Floyd-dal. Rúzsa Magdit tudja dúdolni mindenki, nem is báncsa a fülem,
> de azért nna. Pink Floyd-hoz vagy Dire Straits-hez, Chris Rea-hoz már leülök
> zenét hallgatni én is. (Akinek ez nem egy bevett dolog.) (meg Billy Idol-hoz
> :)
>
>
> Legutobb egy Subaruban csalódtam, pedig ők elég jók ebben, alacsony súlypont
> boxermotor 4WD stb, tetszik a gép. Haver vásárolta, nagy sielő, örültünk h
> végre van rendes sielni menős autó.
> (Papíron 40kg-mal több mint az Alfa, 10LE-vel erősebb, és egy tohonya
> kényelmetlen dög, minden bajom volt az ülésben, ráadásul nekem fura a
> négykerékhajtásuk, kicsit digitális, havas úton ismerkedtünk vele SK-ban
> sielésbe menet, és nem győzött meg... fogyasztásban is épphogy jobb. Közben
> 10 évvel fiatalabb.)
>
> 4 WD a gyengém mióta egyszer pont úgy jött ki a lépés, hogy szervízben volt
> a saját verda és sikerült bérelni egy Alfa 3.2 Q4 Brera-t, és lánnyal
> elmenni sielni AT-ba, amig elkészül az enyém. 60cm hó esett egy éjszaka
> alatt, pályák lavina veszély miatt lezárva. Egész nap autózni kellett
> Karinthiában, egy dögerős 4WD-s Alfa kupéval. Deszarvolt. :) Nna, annak az
> autónak olyan lelke van, annyira élvezhető 4 kerék hajtása, formája,
> mindene. Subaru szegény bármennyire szimpatikus... elég csalódás volt sok
> évvel utána is.
>
> A.
>
> On 2012.09.04. 16:36, Acs Gabor wrote:
>>
>> Azért ne gondold. Érdemes lenne átnézned az alap felszereltséget mondjuk
>> az
>> EX-nél. Számomra már a BT kihangosító, automata ablaktörlő stb. is
>> felesleges,
>> de egy A4 oldal van sűrűn teleírva ilyen kis izékkel.
>> De hallom, kezdődik a lekezelő szöveg :(
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2012.09.04. 16:17 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>>>
>>> KIA-ban nincs semmi felesleges dolog ami elromolhat, ezt tudja barmelyik
>>> Swift
>>> is pl. Legjobb közlekedési eszközök etekintetben, agyonütni sem lehet. Ha
>>> ez a
>>> szempont akkor valszeg a legjobb választás volt a 7 év gar miatt.
>>>
>>>
>>> A.
>>>
>>> On 2012.09.04. 14:37, Acs Gabor wrote:
>>>>
>>>> Nekem az unalmas, jellegtelen autóim közül eggyel sem volt ilyen gond,
>>>> amiket
>>>> itt felsoroltál, még csak hasonló sem. A Kia most 2,5 éves. mondjuk a 7
>>>> év gar.
>>>> miatt nem is nagyon érdekelne, max. bosszantana, ha otthagy valahol.
>>>> Pénzt meg
>>>> alig kellett adnom érte :)
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>> 2012.09.04. 14:00 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>>>>>
>>>>> Pl, mit ajánlasz?
>>>>>
>>>>> Hátha elkerülte a figyelmem... :)
>>>>>
>>>>> A.
>>>>>
>>>>> On 2012.09.04. 13:16, Acs Gabor wrote:
>>>>>>
>>>>>> Lehet hogy érdemes lenne most már egyszer egy rendes autót is
>>>>>> kipróbálnod.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.09.04. 10:29 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
>>>>>>>
>>>>>>> ha azt a megkeresett penzembol kene megtenni. Kapnek 10m-ert egy 2-3
>>>>>>> evig
>>>>>>> mukodo modellt, amit aztan horror fenntartani, mert tele kutymuttyel
>>>>>>> amik
>>>>>>> kozul vmi mindig rossz, olajat ker, hobakod torlest, tomitest stb.
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list