[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto

Ábrahám Gábor agabor2 at freemail.hu
Tue Sep 4 19:18:13 CEST 2012


Így van.

Ahogy más, aki elvan egy néhány ezer forintos MP3 lejátszóval,
azt nem érti meg, hogy lehet milliókat áldozni egy jó hifi berendezésre,
vagy hogy lehet 20-30000 Ft-ot, vagy még többet kifizetni egy koncertjegyre.

Aki nyaralásnak elvan egy szállodában a tengerparton, reggel
kifekszik, kortyolgatja a koktélokat, este meg bemegy, nem érti,
miért fizet valaki sokkal több pénzt, hogy kényelmetlenebb
körülmények között világvégi helyeket járjon be.

Mindenkinek más okoz örömöt. Engem egy autó annyiban érdekel,
hogy megbízható és kényelmes legyen. Ettől, mint műszaki alkotást,
megcsodálok egy Ferrarit (itt állt egy sárga a CBA előtt), de nekem nem 
kéne.
(Mondjuk a volt osztálytársam Quattroporte-ját elfogadnám, bár még nem
ültem benne, csak kívülről láttam)

Gábor




----- Eredeti üzenet ----- 
From: Tanács Dávid Szilveszter
Sent: Tuesday, September 04, 2012 5:02 PM
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto

Ez az, amit nem fog megerteni, aki 'esszel' vesz autot. Aposom 
szornyulkodott, hogy a mi kocsink (alfa 145, 1.6, 120 lo) rengeteget eszik 
(7.5-10 liter), borzaszto draga hozza az alkatresz, es surun kell. Mult 
nyaron szinte teljes futomucsere volt, most nyaron gyertyak, 
vezermuszij+sallangjai. Ez volt osszesen kb. 350k. A kocsiba evi 30000 km-t 
tesztunk, most van benne 200, 12 eves a kocsi. Az O corollaja 6 eves, meg 2 
honap hitellel, majdnem 30000km.
Neki az 5 literes fogyasztas tetszik, nekem az, hogy nem csak lenduletbol 
lehet elozni. Neki a kozel 0 menetzaj, nekem az atlagon feluli futomu. Neki 
a toyotasag, nekem az alfasag, amiben benne van a kenyelmes, puha ules, 
labter, hatul is, meg millio aprosag, amitol nekem (es az autobuzik 
nagyobbik reszenek) inkabb ez kell. Akar meg az is, hogy az olasz 
formatervezot a kavehazban egy bogyos fekete demon szolgalta ki, es nem a 
Honda Asimo. Az egyikbol valahogy emberibb ihletet lehet meriteni.
Van jobb kocsi? Rengeteg! Elcserelnem egy jobbra? Siman! Japan lenne? Nem 
hiszem. Esetleg egy Toyota? Kizart. Nekem elet kell. Ha ez azzal jar, hogy 
idonkent hisztizik, es simogatni kell a lelket, legyen. A felesegemet se 
cserelem le egy guminore, pedig az mindig mukodik. A nonemu humanoid 
valahogy mindig tobbet nyujt.

david
-- 
Telefonról.

Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:



On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
> 1 év Strabanc !
>
>
> Utána már akármibe ülsz át ,
> sookkal jobbnak érzed. :)
>
> Egyébként soha nem tudtam megérteni
> ezt a nagy autókultuszt.

Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak 
mogotte,
mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern muanyag teszemazt
toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német gépről pl. Ezek kezdenek
eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol van a klasszikus 911 porsche 
már,
a maga nyers férfias megoldásaival, az Alfa Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag 
eldobható
ingerszegény tárgyak lettek.

http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg

Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz 
eredetileg
a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus, autokhoz egyaltalan 
nem
erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt meg anno viccesen mikor egy
elozesnel visszavaltott kettőt az automata es felordított a motor.
"Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot, felállt 
az
összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink Floyd szám tudja
mondjuk... :)

Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit fogyaszt, 
es
van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed, hasznalod, eldobod.
Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a kulonbseg
amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme tobbrol 
beszelni, a
masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.

> Egyébként a középkategőria felső vége felett
> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
> nem sok a különbség.

Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont 2x 
annyi,
es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel javithato, hanem egyben
cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru adta meg magat. Alapáron meg 
tizen
millió, és 2-3 év után kelleni fog neki egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre 
fog
menni 1-2 szenzor, ami egyben cserés a fél autóval, lerohad az automata 
váltó,
ami felujitva soha nem lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban 
Bártfaiék
pl tudnanak meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk 
valtogeneral
miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval, masresze ZF nemet
valtoval, stb.)

Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa, betéttel stb. 
Ami
szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek fizetős dolgok. Szoval
vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit hasznalnak.

Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados kényelmetlen 
ízetlen.
Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne nagyon.
Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani, relative
olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal több baj nincs 
vele
mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.

> Az extrák, az már természetesen más világ.
> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.

Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta, nem 
hideg.
Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz,
odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.

http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html

Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami egy kis
Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem kivagyiság, hanem 
kényelem,
és szenvedély ami miatt bekerül... egy toyotaban nem lenne ertelme ilyen 
bőrnek,
sehogy se passzolna bele. )

http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition

Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...

Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is detto 
hasonlo
tema.

> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
> mert az egyébként is adott,

Azért ezzel vitáznék. :)

A.




-----
A(z)  üzenetben nem található vírus.
Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
Verzió: 2012.0.2197 / Vírus adatbázis: 2437/5247 - Kiadás dátuma: 
2012.09.03. 



More information about the Elektro-etc mailing list