[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Tue Sep 4 16:46:09 CEST 2012
Aprilisban voltunk Firenzeben, s az egyik Ferrari boltban lattam eredeti
F1-es alkatreszeket (na persze, regebbieket) a sznoboknak horror arakon.
Pl. Schumi kormanykereke, dugattyuja hajtokarral, stb.
Sok ezer Euroert adtak...
Jut eszembe! Tudtatok, hogy a F1-es dugok csak kb. 25-30 mm magasak?
Karoly
-------- Original Message --------
> Ezzel az erővel a fogkefémtől is várhatnám, hogy Pininfarina legyen.
> Illetve vannak is olyan sznobok, akik képesek ezért 50x-es árat fizetni,
> én nem tartozom ezek közé. Inkább ülök egy zsír új autóban, és szagolom
> a saját szagomat.
> Kicsit felháborítónak is tartom, hogy egyesek mit kifizetnek ilyen luxus
> hülyeségekért, amikor annyi millió ember meg a küszöböt rágja a világon.
>
> Ahogy a zasszonynak a mániája az óceánjáró luxushajózás, meg minden,
> ahol kiszolgálnak. Hát engem ne szolgáljon ki senki, nem szolgám nekem
> senki. Mint ahogy nem fogok egy 2,5 decis üveg vízért 500-at fizetni,
> csak mert 'kiszolgálnak'.
>
>
> Gábor
>
>
> 2012.09.04. 16:05 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>>
>>
>> On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
>>> 1 év Strabanc !
>>>
>>>
>>> Utána már akármibe ülsz át ,
>>> sookkal jobbnak érzed. :)
>>>
>>> Egyébként soha nem tudtam megérteni
>>> ezt a nagy autókultuszt.
>>
>> Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
>> Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
>> Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak
>> mogotte, mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern
>> muanyag teszemazt toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német
>> gépről pl. Ezek kezdenek eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol
>> van a klasszikus 911 porsche már, a maga nyers férfias megoldásaival,
>> az Alfa Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
>> 2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag
>> eldobható ingerszegény tárgyak lettek.
>>
>> http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg
>>
>> Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz
>> eredetileg a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus,
>> autokhoz egyaltalan nem erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt
>> meg anno viccesen mikor egy elozesnel visszavaltott kettőt az automata
>> es felordított a motor.
>> "Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot,
>> felállt az összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink
>> Floyd szám tudja mondjuk... :)
>>
>> Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
>> Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit
>> fogyaszt, es van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed,
>> hasznalod, eldobod.
>> Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a
>> kulonbseg amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme
>> tobbrol beszelni, a masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
>> Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.
>>
>>> Egyébként a középkategőria felső vége felett
>>> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
>>> nem sok a különbség.
>>
>> Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
>> Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont
>> 2x annyi, es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel
>> javithato, hanem egyben cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru
>> adta meg magat. Alapáron meg tizen millió, és 2-3 év után kelleni fog
>> neki egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre fog menni 1-2 szenzor, ami
>> egyben cserés a fél autóval, lerohad az automata váltó, ami felujitva
>> soha nem lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban Bártfaiék pl
>> tudnanak meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk
>> valtogeneral miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval,
>> masresze ZF nemet valtoval, stb.)
>>
>> Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa,
>> betéttel stb. Ami szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek
>> fizetős dolgok. Szoval vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit
>> hasznalnak.
>>
>> Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados
>> kényelmetlen ízetlen.
>> Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne
>> nagyon.
>> Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani,
>> relative olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal
>> több baj nincs vele mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.
>>
>>> Az extrák, az már természetesen más világ.
>>> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.
>>
>> Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta,
>> nem hideg.
>> Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz,
>> odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.
>>
>> http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html
>>
>>
>> Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami
>> egy kis Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem
>> kivagyiság, hanem kényelem, és szenvedély ami miatt bekerül... egy
>> toyotaban nem lenne ertelme ilyen bőrnek, sehogy se passzolna bele. )
>>
>> http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition
>>
>>
>> Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
>> 22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...
>>
>> Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is
>> detto hasonlo tema.
>>
>>> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
>>> mert az egyébként is adott,
>>
>> Azért ezzel vitáznék. :)
>>
>> A.
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list