[elektro-etc] Tokeletlen ebredes -auto

Tanács Dávid Szilveszter tanacsdavid at sosperec.hu
Tue Sep 4 16:39:59 CEST 2012


Nekem a fogkefem tenyleg Pininfarina. :)
-- 
Telefonról.

Acs Gabor <levlista at e8e.eu> wrote:

Ezzel az erővel a fogkefémtől is várhatnám, hogy Pininfarina legyen.
Illetve vannak is olyan sznobok, akik képesek ezért 50x-es árat fizetni, 
én nem tartozom ezek közé. Inkább ülök egy zsír új autóban, és szagolom 
a saját szagomat.
Kicsit felháborítónak is tartom, hogy egyesek mit kifizetnek ilyen luxus 
hülyeségekért, amikor annyi millió ember meg a küszöböt rágja a világon.

Ahogy a zasszonynak a mániája az óceánjáró luxushajózás, meg minden, 
ahol kiszolgálnak. Hát engem ne szolgáljon ki senki, nem szolgám nekem 
senki. Mint ahogy nem fogok egy 2,5 decis üveg vízért 500-at fizetni, 
csak mert 'kiszolgálnak'.


Gábor


2012.09.04. 16:05 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>
>
> On 2012.09.04. 14:18, Elight wrote:
>> 1 év Strabanc !
>>
>>
>> Utána már akármibe ülsz át ,
>> sookkal jobbnak érzed. :)
>>
>> Egyébként soha nem tudtam megérteni
>> ezt a nagy autókultuszt.
>
> Fantasztikus muszaki és dizajn megoldasok tomkelege.
> Olyan mint egy ékszer, vagy festmény, vagy film, vagy zeneszám.
> Csak többet ad, vagy egyben mindent. :) Komoly teljesitmenyek vannak 
> mogotte, mind mernoki mind muveszi fronton. Most nem egy modern 
> muanyag teszemazt toyotarol beszelek, hanem egy egzotikus olasz/német 
> gépről pl. Ezek kezdenek eltűnni, helyükre szappantartók kerülnek. Hol 
> van a klasszikus 911 porsche már, a maga nyers férfias megoldásaival, 
> az Alfa Montreal, a régi BMW-k, Mercik.
> 2000 elejéig kb még terveztek ilyesmi autókat, de azóta nulla. Muanyag 
> eldobható ingerszegény tárgyak lettek.
>
> http://www.alfaamore.hu/files/forum/00306/00306404.jpg
>
> Ma mikor látsz ilyen motorteret? Oké a piros nem gyári, vagyis inverz 
> eredetileg a felirat piros, de akkor is.... hangja fantasztikus, 
> autokhoz egyaltalan nem erto, erdeklodest nem mutato haverom szolalt 
> meg anno viccesen mikor egy elozesnel visszavaltott kettőt az automata 
> es felordított a motor.
> "Arnold lehetek a csajod?" :) Akkor ugy kicsit megertette a dolgot, 
> felállt az összes szőr mindenén. (Ezt egy jobb hangcuccon egy Pink 
> Floyd szám tudja mondjuk... :)
>
> Azert ezek a dolgok szerintem magukert beszelnek.
> Egy toyotaban nem fog ilyennel viccelodni senki. Megkerdik mennyit 
> fogyaszt, es van-e vele gond. Egy termek, nem tobb. Megveszed, 
> hasznalod, eldobod.
> Amivel nincs is gond, csak a ket auto vonulat kozott van meg az a 
> kulonbseg amitol az egyik egy A-B kozlek eszkoz, aminel nincs ertelme 
> tobbrol beszelni, a masik pedig egy muveszi alkotas valamelyest.
> Sajnos egyre kevesebb ilyesmi kerul ki forgalomba.
>
>> Egyébként a középkategőria felső vége felett
>> bármibe ülsz már át , szerintem alap használati értékében
>> nem sok a különbség.
>
> Igen, valoban. Csak egy BMW Merci vonalat kb dupla annyi fenntartani.
> Mert ugyan ugy fogy benne minden, olaj, kuplung, lengokar stb, viszont 
> 2x annyi, es sokminden nem szetszedheto es felujito keszlettel 
> javithato, hanem egyben cserés vagyonokért, holott csak egy O gyuru 
> adta meg magat. Alapáron meg tizen millió, és 2-3 év után kelleni fog 
> neki egy lengőkar, olaj mindenbe, tönkre fog menni 1-2 szenzor, ami 
> egyben cserés a fél autóval, lerohad az automata váltó, ami felujitva 
> soha nem lesz mar olyan mint volt. (tengerszem utcaban Bártfaiék pl 
> tudnanak meselni mennyi uj felsokategorias auto fordul meg naluk 
> valtogeneral miatt 100-150e km után. Egyresze AISIN japan valtoval, 
> masresze ZF nemet valtoval, stb.)
>
> Idővel (60-80ekm) vezműszíj görgőkkel, gyertyákkal, féktárcsa, 
> betéttel stb. Ami szintén nem két fillér. Garancia ide vagy oda, ezek 
> fizetős dolgok. Szoval vannak koltsegek egy hibatlan autonal is amit 
> hasznalnak.
>
> Ebből a kavalkádból nekem a japán nem jön be, számomra fapados 
> kényelmetlen ízetlen.
> Német drága, bár a standard hátsókerékhajtás, gyakori Q4 vonzó benne 
> nagyon.
> Olasz maximálisan kényelmes, tetszik a dizajn, egyszerű javítani, 
> relative olcsón fenn lehet tartani, remek jó vezetni őket, és sokkal 
> több baj nincs vele mint egy hasonlo kategorias akarmilyennel.
>
>> Az extrák, az már természetesen más világ.
>> És az vagy hobbi, vagy kivagyiság.
>
> Vagy kényelem. Poltrona Frau bőr, pl nem meleg, nem csuszkalsz rajta, 
> nem hideg.
> Német autókban meg a kecskesegge fényes bőr, amihez f at szán odatapadsz, 
> odafagysz, pár év után úgy néz ki mint a siralom.
>
> http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a8/a8w12/informieren/a8-audi-exclusive-concept.html 
>
>
> Audi A8 W12-ben (30-40 millio exhas) megkapod a Poltrona Frau-t, ami 
> egy kis Lanciaban is simán megfordul némi felárért. (ott nem 
> kivagyiság, hanem kényelem, és szenvedély ami miatt bekerül... egy 
> toyotaban nem lenne ertelme ilyen bőrnek, sehogy se passzolna bele. )
>
> http://maseratidallas.parkplacetexas.com/web/1750/vehicle/1189936/2011-Jaguar-XKR-Poltrona%20Frau%20Limited%20Edition 
>
>
> Vagy 2011 Jaguar XKR Poltrona Frau Limited Edition Coupe.
> 22 millioert itt is kap az ember normalis bort egy hasznalt kocsiban...
>
> Az Alcantara kárpit (hasított bőr szerű cucc, nagyon kellemes) is 
> detto hasonlo tema.
>
>> Ezekben a kategóriákban kevésbé szól az igazi kényelemről.
>> mert az egyébként is adott,
>
> Azért ezzel vitáznék. :)
>
> A.
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list