[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Mon Oct 29 09:29:59 CET 2012


A fordomban a ketzonas klimahoz volt mono gomb, ami osszekoti a kettot, a
sofor egy tekerovel allithatja mindkettot.

A peugeotban nincs. (5008)

Aztan szervizben volt, cserenek kaptam egy kisebbet (3008). Ebben meg van!

Es miert? Mert a nagyban van hatul is szellozo, es ahhoz van egy plusz
venti, es ahhoz kellett egy plusz kapcsolo. Es nemdesignoltak bele egy
ujat, hanem elvettek egy funkciot hogy adjanak egy masikat. Es a
klimakonzolon csak a feliratot kelljen cserelni. Bebizonyitva hogy ezek a
featureok csak darabra kellenek, hogy valaki hasznalja is, vagy hianyolja,
az senkit nem erdekel.

Vajk
On Oct 28, 2012 2:28 PM, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> wrote:

> talan , mert tudjak hogy erre nincs mit buszkelkedniuk.
> a balface user elolvassa hogy az ezres motor 125paci es 300Nm es boldog.
> abban biznak hogy a gyarak nem felejtettek el autot epiteni , javul a
> motor, javul az ergonomia es az alap user szamara ertheto adatokon kivul is
> ugyanazt az autot kapja.
> mint a torestesztnel- az ncap teszt elvileg a biztonsagrol szol - aztan
> kiderul hogy csak az ncap tesztrol.
> az egy rossz uzleti modell hogy autot gyartanak. a sikeresek szinte mind
> marketingszart hanynak ki a gyarkapun , mig az akit tenyleg a biztonsag
> erdekel (pl volvo) csodbe mennek.
> ma tobbet er egy biztosagiov csipogo es egy pohartarto , vagy egy kette
> vagott legzsak , ami igy kategoriajaban elsokent 17 legzsakossa tesz egy
> autot mint az amit egy lancia ypsilon alapbol tud. krom keret kell a
> muszerfal kore , fem valtogomb a muanyag kuplungpedal melle . nyilvanvalo
> hogy ugyanaz jatszodik le ami az amcsi , majd a brit autogyartast taccsra
> tette . a kinaiak meg varjak olbetett kezzel hogy kimuljon ez a
> dinoszaurusz.
>
> bye
> dexter
> 2012.10.28. 13:29, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>
> > A régi ceed prosijában még voltak nyomatékgörbék (igaz, nem túl
> precízek),
> > az újéban már csak a sávelhagyásfigyelő meg a felnik dicsérete megy.
> Azért
> > érdekes, hogy egy ezer Ft-os fülhallgatóhoz értelmesebb műszaki
> > dokumentációt adnak, mint egy sokmilliós autóhoz, aminek az üzemeltetése
> is
> > nem kevés pénzbe kerül, így egy hatásfok, vagy fogyasztási görbe, ami
> > nyilván van a gyártónak, sokat segíthetne a usernek is. De ilyesmit még a
> > márkakereskedő, szakszerviz sem 'tud' adni.
> >
> >
> > Gábor
> >
> >
> > 2012.10.28. 12:57 keltezéssel, charles hoss írta:
> >
> >> Ugyanezt a nyomatekrol is elmondhatjuk.
> >> Az hogy keccerannyi , nem jelent semmit .
> >> Mindig ujra elmeselem a crdi jeep blokk vs 4.0ho osszevetest . Minden
> >> parametereben a crdi jobb - kiveve a valo eletet - ami azert lehet ,
> mert
> >> a
> >> maximum pontok megadasa semmit nem mond el a hasznalhatosagarol. Egy
> >> siratofalon kijon a kulonbseg.
> >>
> >> Bye
> >> Dexter
> >> 2012.10.28. 11:35, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>  ezt írta:
> >>
> >>  Ez mutatja, hogy a lóerő megadása, vagy az alapján összehasonlítani
> >>> semmit
> >>> sem ér.
> >>>
> >>> Itt pl. egy vállalaton (angolul Enterprise) belül is mekkorák az
> >>> eltérések
> >>> a teljesítménygörbe menetében.
> >>>
> >>>
> >>> Gábor
> >>>
> >>>
> >>> 2012.10.28. 11:21 keltezéssel, Xorn írta:
> >>>
> >>>  "There is no replacement for displacement."
> >>>>
> >>>> A 2.0 TDCi Mondeo 130 lóerő, ez a szutyok meg 125, egy kisebb,
> >>>> könnyebb kasztniban. Akkor elvileg ugyanúgy, de még talán jobban is
> >>>> kellene mennie, ugyebár... :-)
> >>>>
> >>>> Best regards,
> >>>> Andy
> >>>>
> >>>> 2012/10/27 Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>:
> >>>>
> >>>>  Es tudod, szerintem mi a legbosznyantobb ket dolog ezekben az
> autokban?
> >>>>>
> >>>>> 1. az adozas/biztositas. Ha mar van egy 125 pacis autom, ami utan egy
> >>>>> vagon
> >>>>> penzt fizetek evente, akkor az menjen is ugym nint egy 125 pacis
> auto!
> >>>>>
> >>>>> 2. ezek az autok a leggyakrabban hasznalt sebessegtartomanyokban
> >>>>> halottak.
> >>>>> Ahogy Te is irtad, 50 kornyeken harmasban kell menni veluk -
> kozrohej!
> >>>>> Ugyanigy, 90 kornyeken, ahol ez ember elvarna, hogy adott esetben
> >>>>> elozni
> >>>>> is
> >>>>> tudjon, szinten halottak. Hacsak nem valtasz vissza otosbol kettesbe,
> >>>>> es
> >>>>> uveghangon jaratod. :)))
> >>>>>
> >>>>> Szoval - szerintem - az autogyartas mai szinvonalan, Otto es Diesel
> >>>>> elvu
> >>>>> motorokkal csak es kizarolag _loketterfogatbol_ lehet "erot
> gyartani".
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> Karoly
> >>>>>
> >>>>> -------- Original Message --------
> >>>>>
> >>>>>   Az hagyján, én vezettem is...
> >>>>>
> >>>>>> Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
> >>>>>> csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
> >>>>>> aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
> >>>>>> lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
> >>>>>> négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor
> 50-nél. A
> >>>>>> mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
> >>>>>> táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre.
> Hát
> >>>>>> ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
> >>>>>> érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a
> sarkam
> >>>>>> is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta
> turbo
> >>>>>> és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
> >>>>>> kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
> >>>>>> mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi
> körülmények
> >>>>>> között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
> >>>>>> TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
> >>>>>> gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
> >>>>>> beszélünk...?
> >>>>>>
> >>>>>> Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
> >>>>>> bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
> >>>>>> sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó
> gyorsabban
> >>>>>> menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót
> konkrét
> >>>>>> számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is
> pontosan
> >>>>>> ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
> >>>>>> sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
> >>>>>> fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
> >>>>>> maradjon bekapcsolva.
> >>>>>>
> >>>>>> Best regards,
> >>>>>> Andy
> >>>>>>
> >>>>>> On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
> >>>>>> wrote:
> >>>>>>
> >>>>>>  Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Ez egy vicc. (Szerintem.)
> >>>>>>>
> >>>>>>> Karoly
> >>>>>>>
> >>>>>>>
> >>>>>>>
> >
>


More information about the Elektro-etc mailing list