[elektro-etc] Azert ez se semmi! - volt: 91 vs. 95
Xorn
toth.endre at gmail.com
Sat Oct 27 18:27:53 CEST 2012
Az hagyján, én vezettem is...
Dinamikában finoman szólva is röhejes. Csak kuplunggal meg lehet
csúsztatni (pl. dugóban araszoláshoz), de már itt is az elektronika
aktív közreműködése kell, hogy ne fulladjon le. 2000-es fordulatnál
lakott terület hármasban már fel-felvillan a nyíl, hogy tegyek
négyest. Ha teszek, 1500-on, turbonyomás alatt pörög a motor 50-nél. A
mondott hármas 50-ből nyomtam neki egy padlót a település vége
táblánál. Arra számítottam, hogy na, most akkor elindilunk végre. Hát
ja. Após 55 pacis 1.2 benzines Fabiájában volt utoljára hasonló
érzésem: nyomnám tovább, hogy valami történjen végre, de már a sarkam
is szikrázik a flaszteron... Ezt a dinamikát az az autó is tudta turbo
és istennyila nélkül... 100-as tempónál, 4000-es fordulat környékén
kezdett volna valami életjeleket mutatni, de annál gyorsabban nem
mehettem vele, sima országúton voltunk. Ja, és ilyen üzemi körülmények
között fogyaszt 7,1 litert a saját számítógépe szerint. Nekem a 2.2
TDCi meg 6,2-t, gázolajból, és közben tollpihével simogatva a
gázpedált körbeautózza ezt az ipari hulladékot. Akkor most miről is
beszélünk...?
Két dolog tetszett benne összesen, amiből az egyikkel rögtön elvi
bajom is van. Az egyik, hogy nem csak tempomat van, de
sebességkorlátozó is. Kb. 3/4 gázpedálállásig nem hajlandó gyorsabban
menni, mint a beállított. A tempomatát ill. sebességkorlátozót konkrét
számértékre állítja be az ember, és a mutatós sebességmérő is pontosan
ugyanannyit mutat. A bajom meg az, hogy vagy tempomat, vagy
sebességkorlátozó. Olyan üzemmód nincs, hogy tempomat, de ha pl.
fékezéssel vagy váltással kikapcsolom, attól még a sebességkorlátozó
maradjon bekapcsolva.
Best regards,
Andy
On Sat, Oct 27, 2012 at 6:19 PM, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:
> Az uj Ford Focus egyik valtozata: 1.0 EcoBoost 92 kW/125 LE.
>
> Ez egy vicc. (Szerintem.)
>
> Karoly
>
More information about the Elektro-etc
mailing list