[elektro-etc] miért nem lehet normálisan intézni?
Zakó János
janoszako at gmail.com
Sat Oct 20 23:52:50 CEST 2012
Üdv!
Leírom, kíváncsi vagyok a véleményekre.
2009-ben a Fibernet előfizetője voltam. Volt egy általam vitatott
számlatétel, amit nem fizettem ki és ezzel kapcsolatban küldtem nekik egy
levelet. Természetesen nem válaszoltak. Pár hónappal később felmondtam a
szerződést. Küldtek egy levelet, hogy a számla tartozást mutat, legyek
szíves kiegyenlíteni. Ekkor ismét megírtam a korábbi levelet, megemlítve,
hogy azóta sem válaszoltak. Erre sem válaszoltak. Pár éve felhívott valaki
(be sem mutatkozott) , azzal a kérdéssel, hogy mikor szándékozom kifizetni a
tartozást. Mondtam neki, hogy szerintem nem tartozom a Fibernetnek.
Elköszönt és letette a telefont. Két hónapja jött egy levél az EOS Faktor
akármi cégtől, hogy azonnal fizessek X Ft-ot, mert többszöri felszólítás
ellenére sem fizettem és behajtás lesz belőle, kamatozik a tartozás.
Felhívom az Invitelt (Megvette a Fibernetet), hogy mondják meg, milyen
tartozásról van szó, 3 év után nem ugrott be az eset. Azt mondja ő nem lát
tartozást, küld egy egyenlegközlőt. OK. írok az EOS Faktornak, hogy az
Invitel szerint nincs tartozásom, ha megjön az egyenlegközlő, elküldöm nekik
és amúgy is, ha már ilyen leveleket küldenek írják már meg, hogy melyik
számla nem lett kifizetve és hogy milyen tételekből áll össze az általuk
követelt összeg. Mivel én egy fizetési felszólítást sem kaptam, küldjék el a
felszólítások kiküldését igazoló dokumentumokat. Jött is levél, igaz csak a
kifizetetlen számla másolata volt benne. Ekkor eset le, milyen tartozásról
is van szó. Felhívom ismét az Invitelt, mondják meg, miért nem válaszoltak
a 2009-ben küldött panaszomra. Változott a szituáció, mert már azt mondják,
nem adnak semmilyen felvilágosítást olyan ügyekben, ahol a tartozást eladták
behajtó cégnek, forduljak hozzájuk a kérdéseimmel. Kifizettem az összeget,
ne kamatozzon már, ha esetleg mégis jogosnak találtatik. Ezzel együtt
megírtam nekik, hogy nem tartom jogosnak a követelést és jó lenne, ha
elküldenék a kért dokumentumokat és akkor mondják meg ők, miért nem
válaszolt az Invitel a 2009-ben küldött panaszomra. Leírtam az esetet az
NFH-nak. Itt elkövettem azt a hibát, hogy nem csatoltam a 2009-ben elküldött
FAX riportját. Le is zárták az ügyet azzal, hogy az Invitel nem talál a
rendszerében reklamációt. írtam az Invitelnek, hogy megkaptam a levelet az
NFH-tól amiben leírták, hogy nem érkezett tőlem panasz az Invitelhez.
Csatoltam a faxot és közöltem, hogy ha 5 napon belül nem zárják le az ügyet
elfogadható módom, a fax alapján újraindítom a fogyasztóvédelmi eljárást és
a Békéltető Testülethez fordulok (igaz, ezt nem tehettem volna meg, amíg nem
válaszolnak). Jött is a válasz öt napon belül, hogy elnézést kérnek,
törölték a tartozást és kezdeményezik a behajtási eljárás megszüntetését.
1 - Miért nem jöttek meg a fizetési felszólítások egyik cégtől sem?
Nem vagyok benne biztos, de szerintem párat kellene hogy küldjenek behajtás
előtt.
2 - Miért adja el a tartozást, ahelyett, hogy írna egy levelet vagy
felhívna?
3 - Miért nem válaszol a levelekre?
Alapvetően miért nem lehet normálisan intézni a dolgot?
Az EOS faktor csütörtökön 30 napja nem válaszol a levelemre, megy a beadvány
a PSZAF-hez ezzel és azzal kapcsolatban is, hogy a csekk mellé semmilyen
információt nem közölnek a követelt összeggel kapcsolatban.
Szórakozzanak a rokonaikkal...
Jani
More information about the Elektro-etc
mailing list