[elektro-etc] gyorshajtóknak... tanulságos

VF ferenc.valenta at gmail.com
Mon Oct 1 18:00:02 CEST 2012


charles hoss wrote:

> nem , nem erted . nehez megitelni , de induljunk ki abbol hogy nem
> vagy rosszindulatu es nem szandekosan vagy ilyen - ezesetben lehet meg
> parfajta demenciad - ami miatt nem vagy kepes felfogni , megjegyezni ,

Igazabol csak ezt akartam kiprovokalni :) Imadom az elektro-lista
stilust.
Ilyen demens hulye az egesz vilag, ahol eloirjak az indexelest
es meg buntetik is ha nem teszed :)
Nem figyelted meg az evek soran? Az autok egyre rosszabbak, a
torvenyek szarok, folyamatosan panaszkodtok, mentek szembe a
vilaggal es a trendekkel, es mindenki hulye aki nem ert egyet
veletek.
Bocsi, de ha valasztanom kell, nem melletek allok.
Nem azert mert kevesen vagytok, hanem mert nem is logikus, amit
mondtok :)

> megerteni amit tobbszor "iras"-ba kodoltam : hogy en szoktam indexelni
> , helyesnek is tartom , de vannak autok , korforgalmak , forgalmi
> helyzetek ahol nem tartom realisnak hogy korrekt ellenorzest lehetne
> felallitani arra hogy indexel-e az athalado - egyszeruen mert ketszer
> . haromszor kell bekapcsolja mire beakad - ezalatt vagy athalad rajta
> vagy inkabb nyom egy satufeket , nehogy szabalytalanul hagyja el a

Nincs ilyen helyzet. Ha az autod nem teszi lehetove, mert hibasan
mukodik az index stb... akkor az auto rossz. Vagy megjavitod, vagy
lassan mesz vele. Ez nem indok a KRESZ be nem tartasara, es a
tobbiek leszarasara.
Satufek nem kell, a korforgalmat eleve lassan kozelited meg.
Nem azert, mert a vezetoi kepessegeid, vagy az autod nem kepesek
nagyobb sebesseggel bevenni a kanyart, es nem is azert mert 40-es
tabla van kiteve.
Egyszeruen azert, mert a kulturalt kozlekedo ugy valasztja meg a
sebesseget, hogy a tobbiek ki tudjak szamitani a mozgasat, legyen
idejuk satufek es hirtelen iranyvaltas nelkul manoverezni.
A lassabb, tapasztalatlanabb, idosebb soforok is le tudjak reagalni,
ne stresszeljen senki.
Valamint folyamatosan tajekoztatja a kozlekedotarsakat a szandekarol.
A tobbieknek meg eloirja a KRESZ.
Fuggetlenul az indexkapcsolo mukodesetol.

> piroslampat figyelo kamera a tortenete szepen peldazza hogy mi van
> amikor a mai magyar rendorseget szabadjara engedik - hogy megprobaljon
> a sajat fejevel gondolkodni .

Nem a fejukkel van a baj, hanem a szamukra elerheto technikaval.
Sebesseget konnyu merni, piroson athaladast konnyu fenykepezni,
a muszerek hitelesitese is tobbe-kevesbe megoldhato.
De a KRESZ-t sokezer modon lehet megszegni, es meg tobbfelekeppen
lehet bunkozni, akar szabalyosan is.
(Itt szoktatok is irni a listan, hogy hogyan bunkoztok azzal, akinek
nem tetszik a vezetesi stilusa, szoval ezt nem is kell magyarazni)
Ezt nem lehet merni. Kultura kerdese. Ami itt elegge hianyzik :(

> megneztem - a legtobb korforgalmon 60 korul lehet kenyelmesen athajtani .

Haha! Uristen, es te vezetsz?
Kit erdekel, hogy neked mi a kenyelmes? Sok szabalyt kenyelmetlen
betartani, udvariasnak es kulturaltnak lenni is kenyelmetlen, de
ez kulonboztet meg minket a nomadoktol.
Arra gondoltal mar, mi van, ha egyszerre ket kenyelmes jon 60-nal?
Szinte tuti a csattanas, foleg ha mindketten ugy gondolkodnak, mint
te. (Nem lassitok, pont aterek elotte)

> az index bekapcsolasi ideje masfel , ket masodperc . ket kihajto
> kozott van vagy tiz , husz meter . hogyan is lehet ezt szabalyosan
> megoldani - kerdeznem azoktol akik megertik amit leirok es kepesek a
> thread-et kovetni , elolvasni - nem csak beleesni harom nap utan ,
> tenyerbemaszo stilusban elkezdeni fikazni , osztani az eszt vegso
> igazsagokkal es lenezni mindenkit ...

Jol nyomod :) Birosagon probaltad mar igy kimagyarazni magad?

> olyan dolgokat tagadsz amit rajtad kivul nagyjabol az egesz vilag
> felfog , megert - de az a hatarozott gyanum hogy te nem szoktal
> indexelni , mert meg soha nem vetted eszre hogy az indexet nem lehet
> barmilyen pozicioban ugyanazzal az erovel kitenni , nem marad ott .

Az enyemben ez korforgalomban nem problema. Es meg soha nem
vezettem olyan autot, amelyikben ne mukodott volna.

Egy esetben kell nagyobb erot alkalmazni: ha elkezdek indexelni
egyik iranyba, utana eltekerem a kormanyt a masikba, es ettol
visszaveszi az indexet. Ha ekkor ismet a menetirannyal ellenkezo
iranyba akarok indexelni, akkor nehez benyomni, de termeszetesen
mukodik.

Egyebkent mi a baj azzal, hogy erosebben kell nyomni?
Van olyan a KRESZ-ben, hogy kotelezo indexelni, kiveve ha az indexet
csak a megszokottol eltero erovel lehetne bekapcsolni? :)
Meg ha amugy sem villanna, akkor sem kell? :)
Vagy kiveve ha kenyelmetlen bekapcsolni, meg amugy is 60-nal
esel be a korforgalomba? :)

>> Az index azert villan 60..120/perc frekivel, mert a normalis
>> kozlekedes dinamikajahoz ez megfelelo.
>> Ha neked ez lassu, akkor hidd el, veled van a baj.
> 
> nekem nem lassu . csak egy ut szelere telepitett rendornek , aki a
> szokasos magyar stilusban ellenorizget nem elegendo ahhoz hogy
> normalisan detektalja - raadasul nem latom a kozlekedesre jelentett
> veszelyet a korforgalombol kifele nem indexelesnek - amikor a kovetesi
> tavolsagot nem ellenorzik ,a lampan athajtas olcsobb mint ez .

Szerintem - es a hozzaertok szerint is - veszelyes.
Ha pedig a rendor (vagy a muszere) nem latta, akkor a tobbi
kozlekedo sem, tehat jogos a buntetes.

>> Egyebkent a kovetkezokeppen tortenik:
>> Normalis sofor: mar az elozo kijaratnal elkezd indexelni, amikor
>> mar vilagos, hogy ott nem megy ki.
> 
> ez szabalytalan . ha nem tudod elfogadni es hamis informaciot kozolsz
> a tobbi kozlekedovel , akkor fizess - es ez tenyleg veszelyes .

Nem, igy kell csinalni, teljesen szabalyos.
Az indexszel nem a kanyarodas tenyet, hanem a szandekat jelzed.
Nem azt, hogy eppen kanyarodsz, vagy most azonnal kanyarodni
kezdesz, hanem hogy a kovetkezo lehetosegnel kanyarodni fox.
De ez is kozhely, evidens, mindenhol tanitjak, csak leszarod.
Elbuknal egy teszten :(

> koszi hogy lathatoan meg mindig nem erted hogy nem en vagyok az aki
> nem indexel - talan ezert is erzem hogy mikor , milyen helyzetben
> jelent ez gondot .

Ertem, de miert veded oket? Egyreszt bebizonyitod, hogy nem
eletszeru a korforgalom szabalyos hasznalata, masreszt kijelented,
hogy te ennek ellenere igy csinalod? :)

> de tanists mester : ha nagy a stressz , akkor a Ferikek belehajtanak a
> forgalomba elsobbsegadas nelkul ? szerintem nem az evszazadnak
> megfelelo jogsit szereztel - ehhez a stilushoz eleg lenne egy cipo .

Nem, Ferike turelmes a gyengebb kepesseguekkel, lathatod :)
De egyebkent ez van... Miutan vagy 20 nemindexelo elment, es mar
eleg nagy a stressz, az elso elkezd bearaszolni, vagy hirtelen
beugrani a korforgalomba. Stressz, dudalas, idonkent csatt, es
sok ember elvesztett nehany percet az eletebol.
Ha indexel, aki kimegy, akkor ez mind nincs.
De te tudod.
En mar az itteni iromanyaidert jogosnak tartanek egy 150k csekket :)

>> Csak egy poccintes, es gyorsabb, biztonsagosabb, stresszmentesebb
>> a kozlekedes. Ennyit minden normalis ember megtesz a tobbiekert,
>> es nem magyarazza kikapcsolo stiftekkel meg egyebekkel a bunkosagat.
> 
> tehat az ha valaki figyel arra hogy az index bekapcsolasa utan
> mennyivel villan tenylegesen az indexe , odafigyel arra hogy az
> iranyjelzo kar neha spontan kikapcsol , nem reteszel , akkor az bunko

?
Pont a forditottjat irtam. Aki mindezen technikai nehezsegeket
lekuzdve is jelzi a szandekat, az jo fej, es nem mellesleg
szabalyos.
Aki ugy all hozza, hogy ez nem kattan be, akkor nem is indexelek,
az bunko.
Ez hogy fordult meg nalad? Csak nem demencia? :)

> nezzuk , eddig min lattam ezt a problemat vagy egy reszet : fiat ,
> lada , mercedes , chevrolet , aprilia , peugeot , subaru .
> 
> nezzuk meg a tobbiek mit szolnak ehhez - van-e valaki aki megnezte
> hogy a kar kirakasa utan mennyivel kezd el vilagitani az indexe .

Hat erre mit mondjak? Ez a nehany 10 ember dontse el szavazassal,
hogy hogyan kozlekedjunk?
Komolyan, az egesz hozzaallasod, az otleteid, teljesen betegek :(

Mit szolnal hozza, ha holnaptol KJ allna geppityuval a korforgalomban,
es lovetne mindenkire, aki nem indexel?
Nekem ugy tunik, hogy a masokra vonatkozo szabalyok betartatasara
barmilyen eszkozt, emberek eletenek kioltasat is elfogadhatonak
tartjatok, a ratok vonatkozo szabalyokat viszont biraljatok, es meg
a penzbuntetest is tulzonak tartjatok.
Pedig az egyik esetben csak anyagi kar, a masikban embereletek
forognak kockan.

Valami alapveto, megkerulhetetlen kulonbseg van az ertekrendunkben.

> dexter

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list