[elektro-etc] Gyorshajtas

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed Mar 7 12:19:42 CET 2012


2012/3/7 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Igen, igazad van, bar en nem kifejezetten csak a baleseti helyzetekre
> gondoltam, hanem ugy altalaban, a forgalom ritmusanak felvetelere.
>
> "Mifelenk" valahogy ez is jobban mukodik. Altalaban az egesz kocsisor tartja
> a megengedett 100-as, 130-as sebesseget, ezaltal sokkal gyorsabban halad az
> egesz sor, mint abban az esetben, ha - ahogy irtad - a ritmus erosen
> lukteto, stb.

Lofaxt... A sok B-kategóriás kotor a B-első sávjában, és ki nem menne
belőle az istennek se.

> Megj.: osztrakiaban viszont egy mas fajta hulyeseg divik, piros lampa elott
> gaz, majd fek... :)))

Ezmiez? Ilyent nemigen láttam.

> Egyszer olvastam egy erdekes cikket, annak kapcsan, hogy vannak varosi
> "robotpilotas" kiserletek az autogyaraknal. Matematikailag bizonyithatoan
> sokkal nagyobb az atlagsebesseg a jelenlegi "rendszerhez" kepst, ha
> valahogyan (elektronikusan) egy hosszu kocsisor egyszerre kepes elindulni,
> megallni, s a haladas pedig mindossze kb. 20-25(!)km/h-val tortenik.

Úgy lehet. Ahogyan a városi átlag 30 körül a legnagyobb az út
áteresztőképessége a követési távolság változása miatt. Csak ahogyan
ezt Demszky megélte, hogy beállították a zöldhullámot úgy, hogy 50-nel
lemarad róla az ember, kivárja a zöldet, megint lemarad róla stb., úgy
kijön éppen a 30-as átlag, de az út áteresztőképessége mégis elmarad a
várttól és irdatlan dugó lesz a városban...

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list