[elektro-etc] szamlak fizetese
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Mar 7 09:10:33 CET 2012
Szia,
A bizalom az addig van, amig nincs ellenpelda. Volt, tobb is. En csak annak hiszek, amirol papir van.
A leemeles idopontja azert rizikos, mert mi van, ha nincs abban a pillanatban eleg egyenlegem? Egybol nem az o hibajuk, hanem az enyem. Ha en fizetek, akkor tudom kezelni a cash-flow-mat, dontest hozni arrol, hogy mikor fizetek. pl tudom hogy hatarido napjan jar le egy lekotesem, igy aznap utalok, masnap er oda, de az egy nap kesesert nem pampognak. beszedessel hatarido elotti napon megprobaljak levenni, nemsikerul, es kezdodik a pampogas.
A szerzodes felmondasanak napjan irasban lemondtam az OTP-ben, de csak napokkal kesobb dolgoztak fel a papirt. (jo regen volt, ma mar remelem azonnali a dolog) Nem szeretem az aszimmetrikus helyzeteket. A biztosito sem ad nekem felhatalmazast hogy limitig turkaljak a zsebeben, en sem adok neki erre felhatalmazast. Ha o ugy hiszi hogy van jogszeru kovetelese, siman elveszi, ha en ugy hiszem hogy van jogszeru kovetelesem, akkor irjak beadvanyt, ha meg elutasitjak keressek ugyvedet. Hat nem. Ha szerintem nem jogos amit kovetel, akkor nem fizetem ki, es keressen o ugyvedet.
A mai vilagban az egyszerusites nem kell azt jelentse, hogy logikailag ujszeru, es akar hibas megoldasokat kell talalni. Ez a szamla-hatarido-fizetes es evszazados bevalt modszer. Lehet egyszerusiteni amellett, hogy jogilag minden marad a bevalt modszer. Lehet szamlat emailban kuldeni, csak ugye nalunk nincs hasznalhato elektronikus alairas. Lehet pl a szamlara tenni egy vonalkodot, amirol az atutalas adatai automatikusan leolvashatoak, nem kell potyogni.
Ha a posta elkur valamit, az meg nem az en problemam. Nem en biztam meg a postat azzal, hogy eljuttassa hozzam a szolgaltato szamlajat, hanem a szolgaltato. A posta az o alvallalkozoja, ha nem teljesit, az a kettejuk problemaja. Nekem ahhoz semmi kozom.
Amugy mar egy csomoan nem a postat hasznaljak kezbesitesre, mert van olcsobb, es a nem kozforgalmu levelkezbesites nem koncessziokoteles tevenyeknyseg. Cserebe az ilyen modon kezbesitett leveleken nincs postabelyegzo, igy a feladas datuma nem allapithato meg. Utanna is kellene nezni egy kicsit, hogy ezt igy akkor hogyan?
vajk
________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Wednesday, 7 March 2012, 1:28
Subject: Re: [elektro-etc] kívülről kicsengésnek tűnik , de...
vajk fekete wrote:
> en azert nem szeretem, mert nem tudom kontroll alatt tartani, hogy
> mikor megy el, elmegy-e egyaltalan.
Ja, hát a bizalom... Ez ellen nincs orvosság, max a tapasztalat. Eleinte én is tartottam tőle, aztán láttam, hogy korrektül működik. A kontroll utólagos, mert láthatod a történetből, vagy akármikor, amikor ránézel, hogy elment vagy nem. De azt komolyan kell venni, hogy ha nem menne el a pénz, akkor az nem a te sarad, és ez fontos. Nem tévedhetsz, csak ők. Na de mivel az ő érdekük, mérget vehetsz rá, hogy megkísérlik leemelni. Ha netán a korlát kisebb, akkor nem sikerül, írnak levelet, felemeled, megint megpróbálják, és sikerülni fog.
> egyszeruen nem szeretem, ha a szamlam egyenlege meglepetesszeruen
> kepes negativ iranyba valtozni. elindulok a boltba ugy, hogy van 50
> rugom, es mire odaerek mar csak 30, mert beesett a gazszamla?
Nem így megy. A gázszámlán van határidő, és akörül emelik le, erre bizton számíthatsz. Tehát arról szó sincs, hogy beesik a számla, és már kapják is le a pénzt. Onnan gondolom, hogy bár gázszámlám nincs, de van egy halom más, és mindnél kb így van. Néha idegesítően későnek tűnően emelik le, de mindig leemelik. Ha te utalsz, lehet, hogy előbb utalsz.
> tovabba pl szolgaltatas lemondasakor veletlenul meg leemelnek meg egy
> havit, es lehet veluk vivni hogy adjak vissza.
Ez sem így van.
Először is, ha bármi gubanc van, tehát pl hibásan számláztak, ezért hibásan emeltek le, később korrigálják, és szépen visszarakják a pénzt. Ha lemondod a szolgáltatást, azonnal be is zárhatod a lehetőséget. Én is csináltam ilyet, és ráfagyás volt, mert küldtek egyenlegszámlát (egy telefonvonalról volt szó), amiben visszajárt volna vagy 5eFt, de én megszüntettem a pénzmozgási lehetőséget, ezért nem tudták visszarakni. Minden más esetben, amikor volt valami tévedés, pl szintén t-nél hibásan aktivált csomag, többtízezer Ft-os túlfizetés, és amikor megreklamáltam, sűrűn elnézést kértek, a csomagot helyesen aktiválták, és visszapakoltak valami 70eFt-ot a számlára.
Szóval hidd el, ez a módi elég korrektül működik. Valszeg van mögötte valami kemény szabályrendszer, nem lehet önkényeskedni. Viszont hatalmas könnyebbség, hogy nem kényszerülök semmiféle intézkedésekre, csak konstatálom, hogy ha elkúrtak valamit, korrigálták. Nagyon ritka amúgy. Villanyszámlánál fordult még elő. (Rahedli storno számla és új számlák garmadája, az eltérés irányára már nem emléxem, nem volt jelentős.)
> egyaltalan, a kereskedelem egy olyan dolog, hogy ok kiszamlaznak
> valamit, en meg kifizetem. ez egy korrekt, preciz modszer, es mukodik
> is, miert kell bonyolitani?
Nem kell, hanem egyszerűsíteni kell. Én ezt a beszedési dolgot egyszerűsítésnek látom. Fajtánként egyszer bidomítom a bankot, aztán megy a verkli magától, nincs dolgom, sőt, felelősségem sincs.
Természetesen az egyszeri dolgokat utalja az ember, pl nem akarok a boltban kenyeret így venni. De ezek a havi rendszerességgel megjelenő kiadások, amiket mindenképpen úgyis ki kell fizetni, ezekre nincs semmi gondom.
Sőt, még az az előnye is megvan, hogy ha véletlenül a posta elkúr valamit, esetleg valaki kiszedi a postaládából, szóval bármiért is, de nem jön meg egy számla, attól még ők leemelik, mert ők tudják, mennyi is az. Aztán utólag, ha már észrevettem, hogy kellett volna egy ilyen számlának jönnie, kérhetek másolatot, ha szükségem van rá (pl cégesben a könyvelés miatt). De ez olyan ritka, hogy nem is emléxem, hogy előfordult volna elmaradt számla. De ha mégis lenne, nem nekem fájna a fejem. (Ha nem jön számla, nem tudod, mennyit utalj, a végén felszólítgatnak... )
Aztán pl a víz, kuka az díjbeszedős módon működött. Nagyon rühelltem, hogy esőben-fagyban, vagy épp betegen ki kellett rohangálni, meg borravalót kellett adni. Beidomítottam erre is a bankot, azóta csak bedobja a faszi a számlát, és kész. A leemelés meg jóval később történik meg.
> pl volt mar, hogy a szolgaltato szamlaja
> nem jott meg, es telefonon csesztetett hogy miert nem fizetek. kerdem
> az ugyintezot, hogy fizetnek en, csak honnan tudjam hogy hova,
> mennyit, milyen kozlemennyel? mondja hogy ott van a szamlan. mondom
> errol beszelunk, el tudna kuldeni? aszondja nem tudja, de kerhetek
> masolatot, ami ket het alatt megjon...
Naugye, erről beszélek. Ezt a problémát ez a beszedési módi tökéletesen megoldja.
Persze nem akarok senkit rábeszélni, én csak azt fejeztem ki, hogy nem értem az ódzkodást. Na aztán van, akinek fontos, hogy minden mozdulatot személyesen hajtson végre pénzügyekben, erre nem tudok mit mondani. Max azt, hogy ennél többet ér az ember ideje.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list