[elektro-etc] kívülről kicsengésnek tűnik , de...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Mar 7 01:28:53 CET 2012


vajk fekete wrote:
> en azert nem szeretem, mert nem tudom kontroll alatt tartani, hogy
> mikor megy el, elmegy-e egyaltalan.

Ja, hát a bizalom... Ez ellen nincs orvosság, max a tapasztalat. Eleinte én is 
tartottam tőle, aztán láttam, hogy korrektül működik. A kontroll utólagos, mert 
láthatod a történetből, vagy akármikor, amikor ránézel, hogy elment vagy nem. De 
azt komolyan kell venni, hogy ha nem menne el a pénz, akkor az nem a te sarad, 
és ez fontos. Nem tévedhetsz, csak ők. Na de mivel az ő érdekük, mérget vehetsz 
rá, hogy megkísérlik leemelni. Ha netán a korlát kisebb, akkor nem sikerül, 
írnak levelet, felemeled, megint megpróbálják, és sikerülni fog.

> egyszeruen nem szeretem, ha a szamlam egyenlege meglepetesszeruen
> kepes negativ iranyba valtozni. elindulok a boltba ugy, hogy van 50
> rugom, es mire odaerek mar csak 30, mert beesett a gazszamla?

Nem így megy. A gázszámlán van határidő, és akörül emelik le, erre bizton 
számíthatsz. Tehát arról szó sincs, hogy beesik a számla, és már kapják is le a 
pénzt. Onnan gondolom, hogy bár gázszámlám nincs, de van egy halom más, és 
mindnél kb így van. Néha idegesítően későnek tűnően emelik le, de mindig 
leemelik. Ha te utalsz, lehet, hogy előbb utalsz.

> tovabba pl szolgaltatas lemondasakor veletlenul meg leemelnek meg egy
> havit, es lehet veluk vivni hogy adjak vissza.

Ez sem így van.
Először is, ha bármi gubanc van, tehát pl hibásan számláztak, ezért hibásan 
emeltek le, később korrigálják, és szépen visszarakják a pénzt. Ha lemondod a 
szolgáltatást, azonnal be is zárhatod a lehetőséget. Én is csináltam ilyet, és 
ráfagyás volt, mert küldtek egyenlegszámlát (egy telefonvonalról volt szó), 
amiben visszajárt volna vagy 5eFt, de én megszüntettem a pénzmozgási 
lehetőséget, ezért nem tudták visszarakni. Minden más esetben, amikor volt 
valami tévedés, pl szintén t-nél hibásan aktivált csomag, többtízezer Ft-os 
túlfizetés, és amikor megreklamáltam, sűrűn elnézést kértek, a csomagot helyesen 
aktiválták, és visszapakoltak valami 70eFt-ot a számlára.

Szóval hidd el, ez a módi elég korrektül működik. Valszeg van mögötte valami 
kemény szabályrendszer, nem lehet önkényeskedni. Viszont hatalmas könnyebbség, 
hogy nem kényszerülök semmiféle intézkedésekre, csak konstatálom, hogy ha 
elkúrtak valamit, korrigálták. Nagyon ritka amúgy. Villanyszámlánál fordult még 
elő. (Rahedli storno számla és új számlák garmadája, az eltérés irányára már nem 
emléxem, nem volt jelentős.)

> egyaltalan, a kereskedelem egy olyan dolog, hogy ok kiszamlaznak
> valamit, en meg kifizetem. ez egy korrekt, preciz modszer, es mukodik
> is, miert kell bonyolitani?

Nem kell, hanem egyszerűsíteni kell. Én ezt a beszedési dolgot egyszerűsítésnek 
látom. Fajtánként egyszer bidomítom a bankot, aztán megy a verkli magától, nincs 
dolgom, sőt, felelősségem sincs.

Természetesen az egyszeri dolgokat utalja az ember, pl nem akarok a boltban 
kenyeret így venni. De ezek a havi rendszerességgel megjelenő kiadások, amiket 
mindenképpen úgyis ki kell fizetni, ezekre nincs semmi gondom.

Sőt, még az az előnye is megvan, hogy ha véletlenül a posta elkúr valamit, 
esetleg valaki kiszedi a postaládából, szóval bármiért is, de nem jön meg egy 
számla, attól még ők leemelik, mert ők tudják, mennyi is az. Aztán utólag, ha 
már észrevettem, hogy kellett volna egy ilyen számlának jönnie, kérhetek 
másolatot, ha szükségem van rá (pl cégesben a könyvelés miatt). De ez olyan 
ritka, hogy nem is emléxem, hogy előfordult volna elmaradt számla. De ha mégis 
lenne, nem nekem fájna a fejem. (Ha nem jön számla, nem tudod, mennyit utalj, a 
végén felszólítgatnak... )

Aztán pl a víz, kuka az díjbeszedős módon működött. Nagyon rühelltem, hogy 
esőben-fagyban, vagy épp betegen ki kellett rohangálni, meg borravalót kellett 
adni. Beidomítottam erre is a bankot, azóta csak bedobja a faszi a számlát, és 
kész. A leemelés meg jóval később történik meg.

> pl volt mar, hogy a szolgaltato szamlaja
> nem jott meg, es telefonon csesztetett hogy miert nem fizetek. kerdem
> az ugyintezot, hogy fizetnek en, csak honnan tudjam hogy hova,
> mennyit, milyen kozlemennyel? mondja hogy ott van a szamlan. mondom
> errol beszelunk, el tudna kuldeni? aszondja nem tudja, de kerhetek
> masolatot, ami ket het alatt megjon...

Naugye, erről beszélek. Ezt a problémát ez a beszedési módi tökéletesen 
megoldja.

Persze nem akarok senkit rábeszélni, én csak azt fejeztem ki, hogy nem értem az 
ódzkodást. Na aztán van, akinek fontos, hogy minden mozdulatot személyesen 
hajtson végre pénzügyekben, erre nem tudok mit mondani. Max azt, hogy ennél 
többet ér az ember ideje.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list