[elektro-etc] külföldi rendszám...
Fekete Róbert
frobi at harden.hu
Thu Mar 1 08:26:08 CET 2012
vagy mezei egyszerűséggel szólt a merci gyár igazgatója a
polgármájsztrónak, hogy ha basztattok akkor az összes kecskemétit
elbocsájtjuk
oszt le van tudva, legalább is én ezt tippelem
2012-03-01 08:24 keltezéssel, vajk fekete írta:
> ehhez kepest az osztrak szabaly ket sorban leirhato, es forditott helyzetben siman 30 napja lenne a hazalatogato mercedeses mernoknek kirandulni.
>
> tenyleg, Kecskemeten mit kezdenek a rengeteg nemet rendszamu kocsival? vagy az okmanyirodaban szolnak a manuszoknak, hogy nem kell ideiglenesre bejelentkezni?
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Kovács József<kj at faldeko.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Thursday, 1 March 2012, 2:33
> Subject: Re: [elektro-etc] külföldi rendszám...
>
> Kikerestem a hatályos szöveget...
>
> 25/B. §
> (1) A közúti forgalomban a 25/A. §-ban meghatározott jármű a közlekedési igazgatási hatóság által kiadott magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt, amennyiben:
>
> a) az üzemben tartója e törvény rendelkezései szerint belföldi üzembentartónak minősül
>
> vagy
>
> b) vezetője Magyarország területén lakóhellyel rendelkezik.
>
> ---
> 18. belföldi üzemben tartó:
> az az üzemben tartó, akinek (amelynek) lakó-, szokásos tartózkodási, illetve székhelye Magyarország területén van;
> ---
>
> **************
>
> Az a) bekezdés (magáról autóról szól és csak arról) azt mondja ki, hogy az üzembentartó, (nem a tulaj) aki KÖTŐDIK Magyarországhoz, mert
> - itt lakik (lakóhely)
> - tartósan itt van (tartózkodási hely) (iskola/meló/csakúgy)
> - itt székel
> az csak magyar rendszámmal tarthat ITTHON autót.
>
> Ez szerintem jogos, hisz ide kötődik...
> (ugyanezért írja elő az osztrák, is mert oda kötődik)
> Ezzel az AUTÓ sorsa tisztázva van.
> Ott KELL regisztrálni, ahol az üzembentartója megtalálható.
>
> Magyarul: külföldi rendszámos autónak nem lehet... olyan
> üzembentartója akinek bármilyen CÍME van Magyarországon!
> (lakóhely/tartózkodási/székhely)
> De, a tulaj lehet magyar, ha nem "ide kötödő" az üzembentartó!
>
>
> A b) bekezdés (NEM az autóról szól, hanem csak a VEZETŐJÉRŐL)
> azt mondja ki, hogy az vezető aki annyira kötődik
> Magyarországhoz, hogy ITT LAKIK!!! tehát nem csak
> átmenetileg tartózkodik itt az csak magyar autót vezethet.
> Kivéve, ha bár itt lakik, DE a KÖTŐDÉSE NEM ITTENI ÉPPEN!!!
>
> ----------
>
> A szívás tehát azoknál van akik
> külföldi rendszámos autót
> ÜZEMELTETNEK ÉS van magyar címük is.
>
>
> Andy és Károly vagy (bárkijük) az osztrák rendszámos autót,
> így mint ÜZEMELTETŐ csak akkor hozhatja haza, ha teljesen
> kiírtja a "belföldi üzembentartó" statust a forgalmiból.
> Azaz megszünteti a magyar
> - lakóhely címet
> - tartózodási címet
>
> Károlynál ez csak érzelmi kérdés, mivel Ő már
> igazából nem itt lakik, nem akar ide visszatérni.
> (ha jól értem szavait... még 90+ napra sem)
> Így, ő feltudja számolni az itteni címeit.
> Mégha, nem is szívesen, és utána jöhet ide
> az osztrák rendszámmal, gond nélkül...
>
> ------
>
> De, Andy esete gond, mivel... Ő itt LAKIK! jelenleg.
> Ezért Ő jogszerűen nem tudja, addig
> behozni az osztrák rendszámos autóját, amíg
> üzembentartóként van bármilyen itteni lakcíme.
>
> A felesége pedig
> - nem vezetheti
> - nem lehet üzembentartó
> ... a lakóhely címe miatt.
>
> ------
>
> Andy számára a kiút csak az, hogy
> - kerít egy nem magyar üzembentartót
> (pl. csinál egy osztrák céget, vagy megbízik valakiben kint)
> - és az osztrák tartózkodási címét igazolva vezet itthon
> (a nejét vagy más magyar címest pedig, nem engedi vezetni
> vagy neki(k) is szerez osztrák tartózkodási címet)
>
> ---------
>
> Nagy kérdés, hogy a tulajdonának használatában az
> ilyetén korlátozása kiállná-e az EU bíróság próbáját?
>
> Vajon a köz érdekében foganatosított
> egyéni korlátozás nem túlzó-e... ?
>
>
> KJ
>
More information about the Elektro-etc
mailing list