[elektro-etc] Nepal - a masodik eresztes

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Jun 20 15:27:34 CEST 2012


a dolog tiszta, a fenntarto nem irja ki hogy csak zarandokoknak. ergo jogilag mindenki jogosult igenybevenni.

ennek ellenere en mint turista nem gondolom magam jogosultnak, es a tobbi turistat sem tartom jogosultnak. mindenkit jogom van annak tartani aminek csak akarom.

vajk


________________________________
 From: gyapo <gyapo at freemail.hu>
To: Varga Tibor <elektro-etc at tesla.hu> 
Sent: Wednesday, 20 June 2012, 15:22
Subject: Re: [elektro-etc] Nepal - a masodik eresztes
 
> Nem csak ott, és akkor, hanem mindenhol és mindig illik tisztelni a vallási
> épületeket
> és más vallását.

Ez valami olyasmi, mint a ne ítélj hogy ne ítéltess. Régen biztos volt valami 
értelme, de mára már nincs. A vallásos ugyanolyan mint a nem vallásos, és ahogy 
Egernél az egyik fél hitetlen gyaurnak hívta a másikat, a másik meg pogánynak az 
egyiket, úgy most ellentét van a vallásos és az ateista között is.
Ha szerintem a vallásosság butaság, akkor miért nem mondhatnám azt, hogy 
butaság. Ősi hiedelmek maradványa, mesevilág. Felnőtt ember meg már nem hisz a 
mesékben. Ha csak annyi lenne, mint mondjuk egy esküvő, hogy hagyomány, ilyen 
ruha, olyan vonulás, gyűrű stb. akkor még azt mondanám, hogy rendben, de hinni 
valami túlvilági meg természetfölötti erőben, meg kelj fel és járj, azért ez már 
durva. A józan észnek ellentmond. Mesének jó.
Namost ha én azt nem tisztelem, aki a mesékben hisz, akkor hog tiszteljem a 
vallásost? Azért mert vallásos azért nem. De pl. tisztelem az ókori egyiptomi 
népet, hogy össze tudta rakni a piramisokat, meg a nagy templomokat. De 
egyáltalán nem azért, mert köze van a valláshoz. A vallásosság az inkább 
negatívum, mint a lusta, aki ledöglik aszt jóvan, ahelyett hogy próbálna 
javítani a dolgokon.

> szamomra nem az a kerdes, hogy a szallashely kinek a kezen van, hanem hogy kinek szol.

Itt valahol lehet a probléma kulcsa, hogy ki dönt a szálláshelyet igénybevenni 
kívánókról. Ki dönti el, hogy ki a jogosult és ki nem. És milyen feltételeket 
szabott. A másik fele az ember, akinek el kell döntenie, hogy ő magát 
jogosultnak érzi-e. Ha a hívők pénzéből fenntartott egyházi épületben mise van, 
akkor én nem érzem magam jogosultnak, hogy ott legyek. Lehet, hogy nem dobnának 
ki, de ahhoz, hogy ott legyek mindkét részről meg kell lenni a beleegyezésnek.

> hajlektalanszallora sem megyek aludni, sem penzert, sem ingyen, mert nem
> vagyok hajlektalan. zarandokszallasra sem, mert nem vagyok zarandok. 

Ez az, hogy ha én nem érzem magam jogosultnak. Fordítva is lehet, hogy az Armani 
öltönyben beállok a sorba a bablevesért, akkor lehet, hogy a kajaosztók kérnek 
meg, hogy talán ha odébbállnék.
Ha nem érzem magam zarándoknak, akkor nem vagyok jogosult a csak a zarándokok 
számára biztosított feltételek igénybevételére. Kérdés, hogy a szállás, a kaja, 
a  szent hely csak a zarándokoknak fenntartott-e, és hogy a fenntartó kit ítél 
zarándoknak.

Üdv.: gyapo


More information about the Elektro-etc mailing list