[elektro-etc] Hutoventillator

potyo potyo.ada at gmail.com
Sun Jun 17 20:57:51 CEST 2012


2012. június 17. 20:36 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> Manapság (meg kicsit régebben) mi szokta vezérelni a ventillátort? Csak
> nem a proci vagy miaszösz részéről jön egy vezérelt relé, és az kapcsolja
> be? Mert a lenti, kimenő cső táján egy fia hőfokérzékelőt nem sok, nem
> láttam, persze lehet, hogy csak nem vettem észre. Nekem az lenne a logikus,
> hogy ha már itt is forró a lé, akkor kapcsoljon be a ventillátor, nem? Mert
> hogy ekkor a hűtőnek nem sikerült bármiért is lehűtenie. Ha a vezérléstől
> kap jelet, akkor persze lehet úgy is, hogy pl a termosztátnál lévő hőfokot
> figyeli, és ha egy bizonyos érték fölé megy, akkor ad parancsot a
> kapcsolásra.
>

Mikori is ez az autó pontosan? Mert régebben csak egy sima hőkapcsoló, de
mostanában megy mindenféle kavarás ennél is, akár az alapján is
kapcsolhatnak, hogy a blokk hány fokos. Még azonos autóknál is lehet
eltérés, G Astraban is vagy 3-4 különféle megoldás van évjárattól és klíma
létezésétől függően...

Az egy dolog, hogy mi logikus, mi lenne célszerű, de ha valamit meg lehet
úszni 5 centtel olcsóbban, akkor a gyártó azt fogja választani...


>
> (Most ott tartok, hogy megbűvölöm barkácsra, amíg nem lesz meg a hiba:
> beviszek a motortérből két kanócot, és manuálisan egy kapcsolóval
> bekapcsolom a ventillátort. :-) Vagy szerviz. Más lehetőség nemigen van,
> mert megfőzöm a motort ebben a kánikulában.)


Vagy ne járj dugóba :-) Egyébként szerintem kötheted fixre is, az se lesz
rosszabb, mintha a klíma miatt egyébként is állandóan járna.


More information about the Elektro-etc mailing list