[elektro-etc] Hutoventillator
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Jun 17 20:36:32 CEST 2012
Az autóbűvészekhez lenne kérdésem.
Természetesen ford escort.
A hűtőventi nem kapcsol be. Nem ő a hibás, mert a klímára bekapcsol, de a motor
hűtővíz hőfoka elmehet a piros mezőig, akkor se kapcsol be.
Minden kanóc olyan szar helyen van, hogy képtelen vagyok átnézni.
Nézegettem a hőfokérzékelési lehetőségeket. Van egy a termosztátnál, az tutira
nem kapcsoló, hanem valszeg a proci vagy mi kapja innen a jelet, vagy a műszer.
Van egy a meleg csövőn, tehát ami a termosztát felől megy a radiátor felé. Ha ez
kapcsolná a ventit, az szerintem gáz lenne, mert még semmi se ment be a
radiátorba, de már ez akár tök forró is lehet. Ha járatom a motort, és a műszer
középtájra jut, ez a cső el is kezd melegedni, előtte nem, tehát a termosztát
elég jól zár előtte. Jó gyorsan is melegszik a motor.
Manapság (meg kicsit régebben) mi szokta vezérelni a ventillátort? Csak nem a
proci vagy miaszösz részéről jön egy vezérelt relé, és az kapcsolja be? Mert a
lenti, kimenő cső táján egy fia hőfokérzékelőt nem sok, nem láttam, persze
lehet, hogy csak nem vettem észre. Nekem az lenne a logikus, hogy ha már itt is
forró a lé, akkor kapcsoljon be a ventillátor, nem? Mert hogy ekkor a hűtőnek
nem sikerült bármiért is lehűtenie. Ha a vezérléstől kap jelet, akkor persze
lehet úgy is, hogy pl a termosztátnál lévő hőfokot figyeli, és ha egy bizonyos
érték fölé megy, akkor ad parancsot a kapcsolásra.
(Most ott tartok, hogy megbűvölöm barkácsra, amíg nem lesz meg a hiba: beviszek
a motortérből két kanócot, és manuálisan egy kapcsolóval bekapcsolom a
ventillátort. :-) Vagy szerviz. Más lehetőség nemigen van, mert megfőzöm a
motort ebben a kánikulában.)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list