[elektro-etc] Hutoventillator

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Jun 17 20:36:32 CEST 2012


Az autóbűvészekhez lenne kérdésem.

Természetesen ford escort.

A hűtőventi nem kapcsol be. Nem ő a hibás, mert a klímára bekapcsol, de a motor 
hűtővíz hőfoka elmehet a piros mezőig, akkor se kapcsol be.

Minden kanóc olyan szar helyen van, hogy képtelen vagyok átnézni.

Nézegettem a hőfokérzékelési lehetőségeket. Van egy a termosztátnál, az tutira 
nem kapcsoló, hanem valszeg a proci vagy mi kapja innen a jelet, vagy a műszer.
Van egy a meleg csövőn, tehát ami a termosztát felől megy a radiátor felé. Ha ez 
kapcsolná a ventit, az szerintem gáz lenne, mert még semmi se ment be a 
radiátorba, de már ez akár tök forró is lehet. Ha járatom a motort, és a műszer 
középtájra jut, ez a cső el is kezd melegedni, előtte nem, tehát a termosztát 
elég jól zár előtte. Jó gyorsan is melegszik a motor.

Manapság (meg kicsit régebben) mi szokta vezérelni a ventillátort? Csak nem a 
proci vagy miaszösz részéről jön egy vezérelt relé, és az kapcsolja be? Mert a 
lenti, kimenő cső táján egy fia hőfokérzékelőt nem sok, nem láttam, persze 
lehet, hogy csak nem vettem észre. Nekem az lenne a logikus, hogy ha már itt is 
forró a lé, akkor kapcsoljon be a ventillátor, nem? Mert hogy ekkor a hűtőnek 
nem sikerült bármiért is lehűtenie. Ha a vezérléstől kap jelet, akkor persze 
lehet úgy is, hogy pl a termosztátnál lévő hőfokot figyeli, és ha egy bizonyos 
érték fölé megy, akkor ad parancsot a kapcsolásra.

(Most ott tartok, hogy megbűvölöm barkácsra, amíg nem lesz meg a hiba: beviszek 
a motortérből két kanócot, és manuálisan egy kapcsolóval bekapcsolom a 
ventillátort. :-) Vagy szerviz. Más lehetőség nemigen van, mert megfőzöm a 
motort ebben a kánikulában.)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list