[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

VF ferenc.valenta at gmail.com
Sat Jun 16 15:52:26 CEST 2012


Xorn wrote:

> Pl. arra tudnék gondolni többek között, hogy a sikító kis 1.0 Suzuki
> motor mindenféle belső ellenállásának a legyőzése percenként 6000-szer
> simán lehet teljesítményigényesebb, mint mondjuk egy 2 literes
> motornál ugyanez 2300-as fordulaton. Csapágy kb. ugyanannyi van benne,
> és nem lényegesen nagyobb felületen, a x2 térfogatú hengerek gyűrűi
> sem lesznek messze sem x2 súrlódó felületűek stb.

A hatasfokot ilyenkor leginkabb a kis keresztmetszeten nagy
ellenallassal aramlo gazok rontjak. A mechanika (csapagy stb..)
vesztesegei egyertelmuen kisebbek a kisebb motornal.

> Andy

-- 
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/



More information about the Elektro-etc mailing list