[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Sat Jun 16 11:26:44 CEST 2012


pongyolasag, nem olvassa a listat :)

----
Ennek oka, hogy nagyobb sebesség mellett ugyan valóban előbb érünk oda (ez 
lineáris összefüggés), a menetellenállást meghatározó légellenállás viszont 
a sebesség négyzetével arányosan nő, így ez utóbbi hatás dominál
----

nem azert dominal a hatas mert negyzetes, [mondjuk 100 felett dominal is] 
hanem mert a teljesitmenyigeny kobos

koszi a grafikont, akkor mar vilagos, hogy nem a reszterheles a lenyeg, 
hanem a resz-pillangoszelep allas
marmint hogy a reszterhelest igy kell erteni

ezen a nyaron hogy 400felett a benzin, kivancsi leszek a hosszu valtommal 
vissza tudom-e fogni magam 110 koruli tempora a palyan, akkor a korszerutlen 
bontoszokevenyemmel is elerhetek 5-6 liter kozottit.

A 300Nm-t nem tudom probalni mert 170 a max. :)



Kovács József wrote:
>> hatasfok grafikont nem talalok, tegnap ota hiaba keresek
>> mert meg az nem tiszta, hogy autopalyan ugye elmondas szerint a nagy
>> motorok kevesebbet esznek mint a sikito 1.0 suzuki motorok
>> de ha letezik ez a jelentos hatrany a reszterhelesen akkor miert van
>> igy?
>
> http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/12/30/kis_fogyasztas_hazilag/#gallery_1261593|1261593
>
>
> KJ 



More information about the Elektro-etc mailing list