[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Kovács József kj at faldeko.hu
Fri Jun 15 22:38:36 CEST 2012


> a 100km-re vetitett fogyasztas nyilvan csak linearisan no a sebesseggel,
> ehhez nem kell javulo hatasfok, valamennyit biztos javul,
 >  de hany szazalek lehet ez egy normal motornal?


A képletben én látok egy  v*v*v/2 tagot, ami a lineárisnál
azért egész biztosan jóval durvábbá teszi a görbét...

KJ

-----------

P motor = (P gördülési + P légellenállás ) / η =
( mö * g * f * v + γ * cw * A * v³ / 2 ) / η

1400*9,81*0,015*90+1,2*2,5*

ahol:
P motor 	= A motor szükséges névleges teljesítménye (kW)
P gördülési 	= A gördülési ellenállásra szükséges teljesítmény (kW)
P légellenállás = A légellenállásra szükséges teljesítmény (kW)
η 	= A hajtáslánc hatásfoka (jellemzően 0.9 - 0.95)
mö 	= Megengedett legnagyobb tömeg (kg)
g 	= Nehézségi gyorsulás (9,81 m/s²)
f 	= Gördülési ellenállási tényező (jellemzően 0.01 - 0.02)
γ 	= A levegő sűrűsége (1,2 kg/m³)
cw 	= Légellenállási tényező
A 	= Homlokfelület mérete (m²)


Tapasztalati tények alapján sík úton
az alábbi végsebességek elérésére lehet számítani:
4kW 	- 	50-60 km/h
7.5kW 	- 	70-80 km/h
11kW 	- 	90-110 km/h
21kW 	- 	120-140 km/h



More information about the Elektro-etc mailing list