[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
Kovács József
kj at faldeko.hu
Fri Jun 15 22:38:36 CEST 2012
> a 100km-re vetitett fogyasztas nyilvan csak linearisan no a sebesseggel,
> ehhez nem kell javulo hatasfok, valamennyit biztos javul,
> de hany szazalek lehet ez egy normal motornal?
A képletben én látok egy v*v*v/2 tagot, ami a lineárisnál
azért egész biztosan jóval durvábbá teszi a görbét...
KJ
-----------
P motor = (P gördülési + P légellenállás ) / η =
( mö * g * f * v + γ * cw * A * v³ / 2 ) / η
1400*9,81*0,015*90+1,2*2,5*
ahol:
P motor = A motor szükséges névleges teljesítménye (kW)
P gördülési = A gördülési ellenállásra szükséges teljesítmény (kW)
P légellenállás = A légellenállásra szükséges teljesítmény (kW)
η = A hajtáslánc hatásfoka (jellemzően 0.9 - 0.95)
mö = Megengedett legnagyobb tömeg (kg)
g = Nehézségi gyorsulás (9,81 m/s²)
f = Gördülési ellenállási tényező (jellemzően 0.01 - 0.02)
γ = A levegő sűrűsége (1,2 kg/m³)
cw = Légellenállási tényező
A = Homlokfelület mérete (m²)
Tapasztalati tények alapján sík úton
az alábbi végsebességek elérésére lehet számítani:
4kW - 50-60 km/h
7.5kW - 70-80 km/h
11kW - 90-110 km/h
21kW - 120-140 km/h
More information about the Elektro-etc
mailing list