[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Thu Jun 14 14:12:43 CEST 2012


Engem most kevésbé a globális probléma zavar, inkább a lokálissal 
foglalkoznék, mivel ez konkrétan ide szennyez a mi orrunk alá, és sokkal 
töményebben jelentkezik, mintha a passzátszél hozná az óceánról, 
másrészt erre lehet ráhatásunk, a másikra meg alig.


Gábor


2012.06.14. 13:20 keltezéssel, Xorn írta:
> Anno volt egy cikk vagy tíz éve, hogy a világ 8 (nyolc!) legnagyobb
> szállítóhajója összesen annyi ként bocsát ki a levegőbe a
> kipufogógázaiban, mint az Egyesült Államok összes személyautója.
> Eléggé hihetetlennek tűnt, ezért utánakotortunk az adatoknak, hány
> autó, milyen fogyasztás, milyen kéntartalom, szemben a szinte
> kátránnyal járó hajók mekkora fogyasztásával gyakorlatilag napi 24
> órában - és valóban kijött, legalábbis egyezett a nagyságrend.
>
> Ezzel azt akarom mondani, hogy amikor pl. pont egy hibridbe építhető
> Li-ion cella az elkészítése során, ha jól emlékszem, másfélszer
> körbeutazza a Földet, akkor miről is beszélünk? Azt kellene elérni,
> hogy az ilyen cuccok árában benne legyen ez is, az ilyen típusú, de
> eddig nagyvonalúan "nem számolt" környezetszennyezés is, ne csak az,
> ami az előállítása során keletkezik (ha ugyan beleszámolják, lásd
> tipikusan Kína).
>
> Rögtön nem érné meg görög őszibarackot kompótosítani és Angliába
> hurcolni pár pennyért dobozát, hanem elég lenne leszedni a helyben
> termő epret helyette - amire az utóbbi években nincs elég lengyel
> vendégmunkás, ezért néha a földeken rohad el, a Tesco meg Brazíliából
> importál epret repülővel szállítva, hogy a vásárlói igényeket ki
> tudják elégíteni...
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/6/14 jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>:
>> Acs Gabor wrote:
>>> Nem. Ez egy társadalmi döntés. Ha a politikusok döntenek, akkor
>>> stadion lesz, akkor milliárdos MTVA támogatás lesz, mert cirkuszt a
>>> népnek. Ha értelmes emberek döntenek, akkor normális karbantartás lesz,
>>> zöldkártyavizsgálat a buszoknak is, ha kell, részecskeszűrő, ha kell,
>>> más meghajtás. Meg támogatás a napelemre, nem lobbysta árképzés.
>>
>> Ebben mind igazad van, de végig magyarhonról beszélsz, miközben ez a dízel
>> legyen vagy ne téma világméretű kérdés. Ezt nem lehet stadionokkal meg
>> effélékkel megoldani.
>>
>> Ha jól látom az írásaitokból, előbb jönnek az elemzések, vitákat kiváltó
>> kutatási eredmények..., aztán vagy lesz valami, vagy nem. Ha nagyon
>> egyértelműsödik a dolog, biztos elindul egy olyan folyamat, ami a dízelek
>> folyamatos csökkenéséhez, végül a likvidálásukhoz vezet legalábbis a
>> személyautók terén. Azt nem hinném, hogy a buszok, teherautók, kamionok,
>> hajók... át fognak állni a benzinre, de azt el tudom képzelni, hogy pl a
>> turbinás hibridre igen. (hajóknál lehet, hogy simán a turbina is elég lenne,
>> ott eléggé állandó üzem van.)
>>
>> hjozsi



More information about the Elektro-etc mailing list