[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
Xorn
toth.endre at gmail.com
Thu Jun 14 13:20:45 CEST 2012
Anno volt egy cikk vagy tíz éve, hogy a világ 8 (nyolc!) legnagyobb
szállítóhajója összesen annyi ként bocsát ki a levegőbe a
kipufogógázaiban, mint az Egyesült Államok összes személyautója.
Eléggé hihetetlennek tűnt, ezért utánakotortunk az adatoknak, hány
autó, milyen fogyasztás, milyen kéntartalom, szemben a szinte
kátránnyal járó hajók mekkora fogyasztásával gyakorlatilag napi 24
órában - és valóban kijött, legalábbis egyezett a nagyságrend.
Ezzel azt akarom mondani, hogy amikor pl. pont egy hibridbe építhető
Li-ion cella az elkészítése során, ha jól emlékszem, másfélszer
körbeutazza a Földet, akkor miről is beszélünk? Azt kellene elérni,
hogy az ilyen cuccok árában benne legyen ez is, az ilyen típusú, de
eddig nagyvonalúan "nem számolt" környezetszennyezés is, ne csak az,
ami az előállítása során keletkezik (ha ugyan beleszámolják, lásd
tipikusan Kína).
Rögtön nem érné meg görög őszibarackot kompótosítani és Angliába
hurcolni pár pennyért dobozát, hanem elég lenne leszedni a helyben
termő epret helyette - amire az utóbbi években nincs elég lengyel
vendégmunkás, ezért néha a földeken rohad el, a Tesco meg Brazíliából
importál epret repülővel szállítva, hogy a vásárlói igényeket ki
tudják elégíteni...
Best regards,
Andy
2012/6/14 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Acs Gabor wrote:
>>
>> Nem. Ez egy társadalmi döntés. Ha a politikusok döntenek, akkor
>> stadion lesz, akkor milliárdos MTVA támogatás lesz, mert cirkuszt a
>> népnek. Ha értelmes emberek döntenek, akkor normális karbantartás lesz,
>> zöldkártyavizsgálat a buszoknak is, ha kell, részecskeszűrő, ha kell,
>> más meghajtás. Meg támogatás a napelemre, nem lobbysta árképzés.
>
>
> Ebben mind igazad van, de végig magyarhonról beszélsz, miközben ez a dízel
> legyen vagy ne téma világméretű kérdés. Ezt nem lehet stadionokkal meg
> effélékkel megoldani.
>
> Ha jól látom az írásaitokból, előbb jönnek az elemzések, vitákat kiváltó
> kutatási eredmények..., aztán vagy lesz valami, vagy nem. Ha nagyon
> egyértelműsödik a dolog, biztos elindul egy olyan folyamat, ami a dízelek
> folyamatos csökkenéséhez, végül a likvidálásukhoz vezet legalábbis a
> személyautók terén. Azt nem hinném, hogy a buszok, teherautók, kamionok,
> hajók... át fognak állni a benzinre, de azt el tudom képzelni, hogy pl a
> turbinás hibridre igen. (hajóknál lehet, hogy simán a turbina is elég lenne,
> ott eléggé állandó üzem van.)
>
> hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list