[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jun 14 02:46:33 CEST 2012


Reszecske es a merete egy dolog.
Ha korom es PAH-hal telt a felszine az gond. Ha passziv - az kevesbe problema.

Arnold
Sent from my iPhone

On 2012.06.13., at 18:53, VF <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:

> 
> Ez erdekes:
> 
> https://www.avl.com/c/document_library/get_file?uuid=f57b14bf-d7e8-41e1-bfa7-740f6d919272&groupId=10138
> 
> Ha valakinek van ideje, analizalhatja alaposabban.
> Nekem a 2. oldalon a grafikon tunt erdekesnek.
> Ha jol ertelmezem:
> - 1. es 2. generacios GDI kb ugyanazon a vonalon van, mint a DPF
> nelkuli dizelek, tehat picit kevesebb, es atlagosan ugyanolyan
> meretu reszecskeket csinal, mint a dizelek. DPF dizel mas ligaban
> jatszik, nagysagrendekkel jobb.
> - MPI benzines sokkal jobb mint a GDI, viszont a DPF dizellel
> osszehasonlitva nagyobb szamu (!), atlagosan kisebb tomegu
> reszecsket csinal
> - CNG gazos (nalunk van ilyen? Nem LPG) kb ugyanannyi reszecsket
> csinal, mint a DPF dizel, de kisebb az ossztomeg, tehat a
> reszecskemeret is
> 
> Tehat: a legkisebb (legveszelyesebb) reszecskek az MPI-bol jonnek,
> a DPF dizelek meg mindig kevesebb es nagyobb szemcset gyartanak,
> mint a benzinesek!
> 
> A gyartok mar evek ota kuzdenek a kozvetlen befecskendezeses
> benzinesek kibocsatasaval, talan egyszer az emberekhez is eljut
> az informacio. A dizelek nagy, lathato szemcsekkel kezdtek sok
> eve, a szemcsemeret idovel csokkent, lathatatlan, es veszelyesebb
> lett. A regi benzinesek gyakorlatilag 0 reszecske-kibocsatasa
> hirtelen felugrott, es egybol a legveszelyesebb tartomanyban
> kezdik! Amit raadasul merni sem egyszeru, es mivel lathato fust
> nem nagyon van, sokan nem is gondolnak erre a veszelyre.
> 
> 
> On 6/13/2012 9:11 AM, Arnold Fuzesi wrote:
>> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
>> 
>> Szomoru h az apropenz ekkora ur. (mert minimalisan olcsobb egy jol megvalasztott motor eseten)
>> 
>> Megszomorubb, h nem tanulunk a hibainkbol. Biztosra veszem h 20 ev mulva ugy fogunk visszagondolni a dizelre mint az azbesztre es a DDT-re. Ha egyaltalan megerjuk... a mostani dizel amokfutas hatasa 10-20 ev mulva fog jelentkezni tippem szerint. Valszeg tetozni sem tetozott meg ez a hulye mania... szomoru... (vallas lett belole, nehezen is fogjak belatni milyen gaz, akik hisznek benne...)
>> 
>> Johetne mar a hibrid korszak... ugy rendesen.
>> 
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>> 
>> .
>> 
> 
> 
> -- 
> Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com>  Volcano / Mentor Graphics
> Automotive Network Design  http://supportnet.mentor.com/
> 



More information about the Elektro-etc mailing list