[elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Jun 13 21:48:47 CEST 2012


ha nem literre lenne az ado, hanem MJ-re, akkor egybol megoldodna a problema!

vajk


________________________________
 From: potyo <potyo.ada at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu 
Sent: Wednesday, 13 June 2012, 18:41
Subject: Re: [elektro-etc] http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
 
2012. június 13. 9:11 Arnold Fuzesi írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:

> http://m.totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/10/karosabb-e_a_fustolos/
>
> Szomoru h az apropenz ekkora ur. (mert minimalisan olcsobb egy jol
> megvalasztott motor eseten)
>
> Megszomorubb, h nem tanulunk a hibainkbol. Biztosra veszem h 20 ev mulva
> ugy fogunk visszagondolni a dizelre mint az azbesztre es a DDT-re. Ha
> egyaltalan megerjuk... a mostani dizel amokfutas hatasa 10-20 ev mulva fog
> jelentkezni tippem szerint. Valszeg tetozni sem tetozott meg ez a hulye
> mania... szomoru... (vallas lett belole, nehezen is fogjak belatni milyen
> gaz, akik hisznek benne...)
>
> Johetne mar a hibrid korszak... ugy rendesen.
>
>
Mivan akkor, ha LPG-t kevernek a levegőhöz, amit a dízel beszív? Azt
leszámítva, hogy valamelyest tovább csökken a Ft/km költség, vajon ez
hogyan befolyásolja az égés minőségét, a korom és nitrogén-oxid
kibocsájtást? Csökkenti azt nagyságrendileg (gondolok itt főleg a koromra,
mert NOx-re létezik katalizátor), vagy csak ilyen 10-20-30 százalékkal?
Mert ugye az a baj, hogy akármiről is beszélünk itt, a dízel kevesebbet
fogyaszt. És lényegtelen, hogy azért, mert nem kg-ban hanem literben
mérjük, vagy azért, mert több szenet tartalmaz kilógrammonként, a végén
úgyis az a lényeg, hogy forintban kevesebb még akkor is, ha úgy van
használva, hogy be sem melegszik az indítás és a leállítás között. Mert
ugye a benzines sem eszik keveset ilyen jellegű használatnál, hiába éri el
előbb az üzemi hőmérsékletet. Ahol Gábor tudja hozni az 5.x literes
fogyasztást, ott lehet, hogy a dízel hozna 4.x-et, ami ha sokat kell menni,
akkor egyértelmű előny.

Igazából a legnagyobb baj, hogy a mérési módszer tökéletlen és az azt
körülvevő bürokrácia nagyon lassan mozdul. Ha olyan lenne, amit nem lehet
kijátszani, vagy legalábbis folyamatosan javítanák a mérési módszer hibáit,
akkor az autógyártók rá lennének kényszerítve a fejlesztésre, bármilyen
irány legyen az. Mert az, hogy tákolgatnak két 100+ éves konstrukciót, az
nem fog gyökeres változást hozni sosem...


More information about the Elektro-etc mailing list