[elektro-etc] német élettér

Ábrahám Gábor abraham at plus7.hu
Mon Jun 11 17:35:22 CEST 2012


> >> - felszámolták az ipar nagyrészét, teljesen külterjessé vált a gazdaság
> >
> > Miben méred hány db gyár van, vagy mekkora értéket állítanak elő?
> > Adat?
>
> nem a db, hanem az iparágak az érdekesek, amik nyomtalanul eltűntek. Pl. 
> az eredendően magyar élelmiszer ipar elhanyagolható a
> lakossági igényhez képest. Itt már csak becsomagolnak tudj 'Isten 
> micsodákat... Eladták az alapvető szolgáltatásokat:
> víz/gáz/villany, egyes helyeken a szemétszállítást is külföldi cég 
> bonyolítja. Vannak puniós országok, ahol a stratégiai iparágak
> nem adhatók külföldi kézre (pl. Fr.o.)

Az ipar össztermelése csökkent, vagy sem szerinted?
Attól, hogy egy itt lévő gyárnak külföldi a tulajdonosa, attól még az itt 
van.
Itt ad munkát, itt fizet bért, és itt is adózik.

> >> - piaca lettünk az uniós szemétnek
> >
> > Az unió meg a mi szemetünknek.
>
> Milyen szemetet vesznek tőlünk?

Például autót.

> > Nem kell kölcsönkérni tőlük!
>
> Ezt 10 éve kellett volna hangoztatni.

Miért is?

> > Bejött néhány milliárd euro támogatás.
>
> Amiket főleg a multik tudtak megpályázni, azaz legálisan pénzelték honi 
> kormányok saját nemzetükben működő cégeket.

Megint egy állítás, bizonyíték nélkül.


> Idetelepült jó néhány cég, aki a közelünkbe sem jött volna, ha nem lépünk 
> be.
>
> Mint pl. az IBM és még jópár, ami szedte a sátorfáját és továbbállt 
> Kínába. Egyébként ennek semmi köze a punió tagsághoz. A
> motíváció kizárólag az adókedvezmények és az ócsó munkaerő, azaz a minél 
> nagyobb profit kimentése. Kína is azért (volt) vonzó,
> mert 1 tál rizsért a lelküket adták (pl. iPhone), de már nekik is rántott 
> hús kell.

Meg a Suzuki, meg az Opel, meg az Audi, meg a Merci, meg az Ericcson, meg 
még jó sok.
Ennek nagyon sok köze van az EU tagsághoz.
Tényleg azt hiszed, hogy Ukrajnában pl. drágább a munkaerő?

Gábor



More information about the Elektro-etc mailing list