[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 11 16:05:45 CEST 2012


potyo wrote:

> Szerintem a belső súrlódások, generátor, vízpumpa, olajpumpa, vezérlés
> hajtása emésztik fel. Ugyanazok, amik az alapjárati fogyasztást is
> okozzák.

Ez biztosan nem így van, mert akkor jó motorféke lenne egy kétüteműnek is. 
Márpedig nincs, és nem csak a szabadonfutó miatt.

Gondolj bele, hogy ha jön lefelé egy autó 50-nel egy 15%-os lejtőn, és 1200 kiló 
a súlya, akkor a fékezendő teljesítmény kb 25kW. Ki van csukva, hogy ez 
surlódással emésztődjön fel a motorban.

Onnan is tudom, hogy volt egyszer régen egy olyan hiba az 1600-os ladában, hogy 
eltört az egyik kipufogó szelephimba. Én meg kiszedtem a szívót is, ezért az a 
henger tök zárt lett. Onnantól úgy viselkedett a gép, mintha 3 hengeres lett 
volna, simán hazahozott bennünket 240km-ről.

Szerintem, ha mind a 4 hengert teljesen megszereltem volna így, akkor alig lett 
volna fékezőereje a motornak. Valahogy biztos keletkezik a pneumatikus 
hatásoktól, csak hirtelen nem látom át, hogy hogyan.

Azért megpróbálom:

Úgy tudom elképzelni, hogy szíváskor le van zárva a bemenet, tehát munkát végez 
a dugó a kartertér ellen. Sűrítésütemben ez kb el is vész, mert ott meg az végez 
munkát, szóval itt kb egál van.
Aztán jön a munkaütem, ott megint a dugattyú végez munkát a karternyomás ellen, 
aztán kipufogás ütem, ahol a dugattyútébe bezúdul a kb légköri nyomás, ami kb 
egyezik a kartertér nyomásával. Szóval valszeg a munkaütemben történik a fő 
energianyelés.

Gáz oldalról nem igazán világos. Kb mintha egy fecskendőt befognék és kihúzom, 
ezzel munkát végzek, bent kb vákuum keletkezik, aztán egy szelepet nyitok, 
beengedem a levegőt a fecskendőbe, ekkor terheletlenül visszatolom a fecskendőt, 
aztán ezt ismétlem. Ha nem cserélődik a levegő, mert egy lufiból- és lufiba 
közlekedik, ennek elvileg fel kéne melegednie, mert valahova kell kerülnie annak 
a melónak, amit beletolok.

Amikor a szelepen át beengedem, akkor adiabatikusan tágul, amikor kitolom, semmi 
nem történik vele, mert légköri nyomáson simán csak átáramlik ellenállás nélkül. 
Itt a tágulás táján, tehát a beengedéskor lehet az eb elhantolva, de ezt már 
tényleg nem látom át.

Buszoknál meg kompresszort csinálnak a motorból, asszem ott a teljes feltöltés 
létrejön, amit aztán fojtószelepen engednek ki, tehát jókora nyomást állít elő a 
motor. (Bubufék).

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list