[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 11 16:05:45 CEST 2012
potyo wrote:
> Szerintem a belső súrlódások, generátor, vízpumpa, olajpumpa, vezérlés
> hajtása emésztik fel. Ugyanazok, amik az alapjárati fogyasztást is
> okozzák.
Ez biztosan nem így van, mert akkor jó motorféke lenne egy kétüteműnek is.
Márpedig nincs, és nem csak a szabadonfutó miatt.
Gondolj bele, hogy ha jön lefelé egy autó 50-nel egy 15%-os lejtőn, és 1200 kiló
a súlya, akkor a fékezendő teljesítmény kb 25kW. Ki van csukva, hogy ez
surlódással emésztődjön fel a motorban.
Onnan is tudom, hogy volt egyszer régen egy olyan hiba az 1600-os ladában, hogy
eltört az egyik kipufogó szelephimba. Én meg kiszedtem a szívót is, ezért az a
henger tök zárt lett. Onnantól úgy viselkedett a gép, mintha 3 hengeres lett
volna, simán hazahozott bennünket 240km-ről.
Szerintem, ha mind a 4 hengert teljesen megszereltem volna így, akkor alig lett
volna fékezőereje a motornak. Valahogy biztos keletkezik a pneumatikus
hatásoktól, csak hirtelen nem látom át, hogy hogyan.
Azért megpróbálom:
Úgy tudom elképzelni, hogy szíváskor le van zárva a bemenet, tehát munkát végez
a dugó a kartertér ellen. Sűrítésütemben ez kb el is vész, mert ott meg az végez
munkát, szóval itt kb egál van.
Aztán jön a munkaütem, ott megint a dugattyú végez munkát a karternyomás ellen,
aztán kipufogás ütem, ahol a dugattyútébe bezúdul a kb légköri nyomás, ami kb
egyezik a kartertér nyomásával. Szóval valszeg a munkaütemben történik a fő
energianyelés.
Gáz oldalról nem igazán világos. Kb mintha egy fecskendőt befognék és kihúzom,
ezzel munkát végzek, bent kb vákuum keletkezik, aztán egy szelepet nyitok,
beengedem a levegőt a fecskendőbe, ekkor terheletlenül visszatolom a fecskendőt,
aztán ezt ismétlem. Ha nem cserélődik a levegő, mert egy lufiból- és lufiba
közlekedik, ennek elvileg fel kéne melegednie, mert valahova kell kerülnie annak
a melónak, amit beletolok.
Amikor a szelepen át beengedem, akkor adiabatikusan tágul, amikor kitolom, semmi
nem történik vele, mert légköri nyomáson simán csak átáramlik ellenállás nélkül.
Itt a tágulás táján, tehát a beengedéskor lehet az eb elhantolva, de ezt már
tényleg nem látom át.
Buszoknál meg kompresszort csinálnak a motorból, asszem ott a teljes feltöltés
létrejön, amit aztán fojtószelepen engednek ki, tehát jókora nyomást állít elő a
motor. (Bubufék).
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list