[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jun 11 12:42:29 CEST 2012
Bizony... a sporolós elindulás az a közepes gáz
abban a fokozatban, ahol rendesen HÚZ! úgy 3000-3200-ig.
Városban pl. tipikus nálam az 1(~25-ig) 2 (50-55-ig)
és aztán már rögtön a 4.-be váltás ....
A népek meg jobb estben pöcsölnek hátul lemaradva.
Egymást feltartva lámpánál... kikanyarodásnál.
Rosszabb esetben előttem kínozza a motort a korai felkapcsolással.
Miközben a terhes csiga is előzné ...és csak füstöl az újszerű dízelje.
Aztán látszik, hogy na végre elérte a motor
nyomatékosabb részt, kezd egy picit gyorsulni.
De, ekkor már vált is az istenbarma.... és kínozza tovább a csigát.
A zöldön meg átment csak 3 autó mögötte 10 helyett!!!
...és mind e közben még csak
- nem is spórolt üzemanyagot
- nem is kímélte a motort
Normális ?!
KJ
2012.06.11. 12:09 keltezéssel, Arnold Fuzesi írta:
> A nagy gaz a sporolos!!!
> Motornak jobb a hatasfoka normalis terhelesen, ha lassan gyorsulsz tobbet fogyaszt. (rosszabb hatasfokkal ered el ugyan azt az allapotot hosszabb ido alatt) Gyorsan fel kell gyorsitani, es ott tartani ha elerted. (gaz elvesz, es megkinalni ujra ugy h epphogy meglegyen a nyomatek) Nekem nagyon jol bevalt, 2litert hozott varosban. Sokat segit a mutatos atfolyasmero. Gyorsitaskor nem nezem, de allando haladasnal informativ nagyon. Picit hajlamos rajtafelejteni az ember a gazon a labat. Kocsi nem gyorsul, de 10-20% tobb benya megy be feleslegesen.
>
> Turbos ezert is jo. Ott van egy visszacsatolas, ha nem porgeti a turbot a nagy gaz akkor beall egy idealis uzemanyagszallitasra a rendszer. Mint egy visszacsatolt OPA :)
> Dizelek ezert is esznek kevesebbet, atlag userek is el tudjak vezetni, helyettuk okoskodik a feltoltes.
> Szivo benzinesnel kicsit figyelni kell, de 1-2 het alatt rutinna valik.
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2012.06.11., at 11:54, Acs Gabor<levlista at e8e.eu> wrote:
>
>> Nálam nem spórolósan megy vissza, hanem eléggé nagy gázzal. Jól túl is lő, utána várhatom, hogy visszamenjen. Biztos valahol lehetne állítani rajta, eléggé pancserek voltak a srácok a szakszervizben.
>>
>> Kuplungra biztos vagyok benne, hogy nem engedi el a vezérlést.
>>
>> A kikapcsolást én sem a teljes kikapcsolásra értettem. Van egy olyan kör jelzésű gomb, azt ha megnyomom, elenged a tempomat, de nem kapcsol ki, így szoktam motorfékkel lassulni ha jön egy tábla, település stb.
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2012.06.11. 11:41 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>> eg
>>> 2012.06.11. 10:52 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>> Most nem tudom ellenőrizni, de nekem úgy rémlik, lejtőn lefelé ha
>>>> sebességben van, 0-t ír a mérő, ha üresben, akkor meg valami pár litert.
>>>>
>>>> Egyébként ha tempomattal mész, akkor az üresbe tevés is egy babra munka,
>>>> mert előbb ki kell kapcsolni a tempomatot, utána üresbe tenni,
>>>
>>> ???
>>>
>>> A kuplung/fék azonnal kikapcsolja sebesség tartást ...
>>> A tempomat viszont marad élesítve.
>>>
>>>> aztán a lejtő végén sebességbe vissza, tempomatot vissza, aminek ha ott a
>>>> memóriájában a célérték, oda fog felgyorsítani, ami gyorsítás megint nem
>>>> biztos, hogy valami optimális görbe szerint történik.
>>>
>>> Dönteni szoktam ...
>>>
>>> - ha nagyon messze van a célérték (>25-30 km/h)
>>> és/vagy nincs idő kivárni, amíg a 2 kmh/sec gyorsítással,
>>> kíméletesen lassan, sporolósan felpörög, akkor
>>> - ha kell visszaváltással is - felgyorsítok saját kezüleg....
>>>
>>> - ha, nincs túl messze a célérték (~ max 20-25 km/h),
>>> és/vagy van idő a lassú felpörgésre, akkor
>>> csak RESET és hagyom, hagy intézze az automata
>>>
>>> Útközben nem szoktam ki-be kapcsolgatni a tempomatot.
>>> Csak akkor kapcsolom ki, ha már nem akarom használni...
>>> Hisz a kuplung/gáz... úgyis megszakítja a
>>> tempo tartást a következő RESET-ig :-)
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>> Gábor
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list