[elektro-etc] pulse and glide

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Jun 11 12:29:27 CEST 2012


Mert stop üzemben nem áramoltat semmit át a katalizátoron, ami kihűtené?

Best regards,
Andy

2012/6/11 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> nem lendkerek kell, hanem generator+akksi. igy sebessegnovekedes nelkul lehet pluszban terhelni a motort. raadasul a glide szakaszra le is allithatod.
>
> tenyleg, ha emisszio miatt nem lehet 0-ra venni a befecsit motorfek modban, mert kihul a katalizator, akkor start-stop-os autot miert lehet csinalni?
>
> vajk
>
>
> ________________________________
>  From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Monday, 11 June 2012, 11:14
> Subject: Re: [elektro-etc] pulse and glide
>
> Szerintem simán megoldható lenne a lendkerekes módszerrel, de nem +/-
> 1 km/h, hanem mondjuk 5 km/h-val. Annál már simán több tíz másodperces
> pulzák lennének, és a forgalmat mégsem zavarná túlzottan egy ilyen
> jármű.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2012/6/11 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>> igen , teljesen jol latod . kizarolag tok ures , videki utakon lehet
>> megcsinalni . mindenutt mashol beleakad az ember a forgalomba .
>> belottem , teszteltem , egyelore feladtam . tudom hogy meg lehet
>> csinalni , de ahhoz hogy menjen , egy elvi lendkerek kene : jelentos
>> energiat tarolni ugy hogy mondjuk 70-71 kozott varialom a tempot -
>> ehhez viszont szamitogepes tempomat kellene - amivel bejon egy olyan
>> alacsonyfrekis pulzacio ami tengeribetegseget okoz a sofornek is .
>> hibriden ez siman megoldhato lenne ugy hogy mukodjon . egy fw
>> frissites es nyert .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2012. június 11. 11:05):
>>> Ezzel az a gond, hogy a többi közlekedő meg fog bolondulni tőle,
>>> ráadásul jóval lassabb, mint az adott úton elérhető normál utazótempó
>>> (vagy traffi veszélyes a mutatvány :-)).
>>>
>>> Mondjuk 90-ig gyorsít, 60-ig gurul és újra. Ha valaki ilyennel
>>> próbálkozik egy kicsit is forgalmasabb úton, a második ciklus után le
>>> fogják dudálni a fejét, az ötödik után meg letúrja az idegbajos
>>> kamionos az útról...
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2012/6/11 Acs Gabor <levlista at e8e.eu>:
>>>> Azért ez már eléggé nagy különbség! Én azt hittem, pár tizedről van szó.
>>>>
>>>> Hogy szoktad csinálni, mekkora gázzal mész fel milyen sebességig, és utána
>>>> mi van? Teljesen elengeded a gázpedált, vagy csak visszaveszed valameddig,
>>>> netán kirakod üresbe? És a lassú ciklus végét hova teszed, milyen
>>>> sebességnél kezdesz újra gyorsítani?
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>> 2012.06.11. 10:45 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>> tobb masodperc a puzusido (amit en probaltam)
>>>>> nem derul ki , mert a gyartotol nem megszerezheto adat . merni kene ,
>>>>> de a valtozo korulmenyek miatt nem igazan merheto jol .
>>>>> tapasztalati ertekek vannak :
>>>>> a streetka-n 5.3-5.1 a stabil alacsony sebessegu fogyasztas -
>>>>> pulse-drive modban 3.x is elerheto ugy hogy hosszabb szakaszon mertem
>>>>> a fogyasztast (husz km-re atlagolva mar kijon egyertelmuen az
>>>>> eredmeny)
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Acs Gabor<levlista at e8e.eu>  írta (2012. június 11. 9:48):
>>>>>>
>>>>>> Na és egy ilyen pulzálásnak mennyi szokott lenni a periódusideje? És az
>>>>>> hogy' derül ki, hogy milyen fordulaton a legjobb az autó hatásfoka?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2012.06.11. 9:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>
>>>>>>> A reszterheles nem hatekony uzemallapot.  Sokkal jobb is lehetne,  de
>>>>>>> akkor
>>>>>>> gyorsul.
>>>>>>> Ha nem lenne hogy az emberek szamara elfogadhatatlan egy nem tokeletesen
>>>>>>> nema motor,  akkor lehetne hengert lekapcsolni amig a maradek
>>>>>>> hatekonyabban
>>>>>>> menne.
>>>>>>> En pulsed modkent ismertem - szinten kiboritja az embereket :-)
>>>>>>> Bye
>>>>>>> Dexter
>>>>>>> 2012.06.10. 23:00, "Acs Gabor"<levlista at e8e.eu>    ezt írta:
>>>>>>>
>>>>>>>> Valaki el tudná magyarázni, ez hogyan működik?
>>>>>>>> "Why Pulse and Glide Works"
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/**Fuel_economy-maximizing_**behaviors<http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy-maximizing_behaviors>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> --
>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>
>>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list