[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 11 12:19:18 CEST 2012


Xorn wrote:

> Ez valahol a "melyik kezembe harapjak, hogy kevésbé fájjon?" elv. Az
> sem jó, ha elégetlen CH megy ki, meg NOX, meg nemtudommi, amíg nem
> meleg a katalizátor. De az sem jó, ha plusz CO2 megy ki a katalizátor
> gyors(abb) felmelegítése érdekében.

Valóban. De nekem a CO2-többlet nagyobb gondnak látszik. Nox-re nincs hatással a 
katalizátor.

> A mérési ciklusról meg annyit, hogy sok autóban a megoldás az, hogy
> simán beszívott levegőt kevernek a kipufogógázhoz hidegindítás után,
> hogy "higítsa" az ott lévő, hideg katalizátor miatt el nem tüntetett
> káros dolgokat. Így tudják teljesíteni a határértéket. Persze, mert
> nem az abszolútértéket nézik, hanem a %-os arányt.

Ha ez a katalizátor élettartamát növeli, akkor rendben van, amúgy meg porhintés 
nyilván.
Annak felel meg, hogy beküldhetjük bátran a szennyvizet a dunába, mert hogy 
annak úgyis x ezer m3/s a vízhozama, tehát úgyis felhígul. (Be is küldik a 
jóidesannyjukat, itt budafoknál is van egy halom szennyvíz-beömlés. Közben meg 
papolnak róla, hogy amióta a nemtommelyik szennyvíztisztítót megépítették, nem 
kerül tisztítatlan szennyvíz a dunába. Hát kerül, sőt, az itteni patak is 
behordja, ahol szintén alapoznak a felhígulásra.)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list