[elektro-etc] pulse and glide
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Jun 11 11:29:10 CEST 2012
Xorn wrote:
> Mondjuk 90-ig gyorsít, 60-ig gurul és újra. Ha valaki ilyennel
> próbálkozik egy kicsit is forgalmasabb úton, a második ciklus után le
> fogják dudálni a fejét,
Nem jó a kiindulás, nem ezt kell csinálni.
Autópályán szoktam gyakorolni, beállok mondjuk 110-re, és úgy helyezkedek, hogy
a lejtő tetején ne nagyon legyen előttem lassabb jármű, és mögöttem meg hiába
van pl kamion, az nem mer ennyivel menni.
Aztán gurulok a lejtő aljáig kb ugyanennyivel, max lelassul 100-ig, ekkor már
kapcsolok, és mehet a motor tovább. Senkit nem tartok fel. A 60-ig meg hasonló,
aránytalan lelassítás értelmetlen.
Pontosabban: valóban, ha valaki akár vizszintes úton is úgy közlekedne, hogy
felhúzza a gépet 90-re, aztán motor kikapcs, kigurul 60-ig, aztán lendülettel
indít... és ezt csinálja ciklikusan, ez a legkisebb fogyasztáshoz vezet. Esetleg
40...70 között is el lehet játszani. Én már megcsináltam nem is egyszer, nem is
egyféle autóval: amikor nem volt hűtés, elment a magzatvíz. :-) Ezzel a
módszerrel lehet eljutni szervizig anélkül, hogy megfőne a motor.
Hosszú úton a legkisebb fogyasztást az adná, ha az út így nézne ki:
Emelkedő, ahol az adott jármű motorja jó hatásfokkal üzemelne, mert optimális a
terhelése a teljesítményéhez képest.
Aztán lejtő motor nélkül hosszú kigurulással.
És ez ismétlődne, még automatizálni is lehetne.
Na de a sokféle autónál ezt nem lehet megvalósítani úgy, hogy mindnek jó legyen,
meg az út ilyen elkészítése istenetlenül drága lenne.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list