[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jun 11 11:15:43 CEST 2012
De jol gondolja, az ujabb autok (euro 3-tol kb) motorfek uzemben is fecskendeznek nem is keveset. (igy tartjak az emisszios normakat, nem hul ki a katalizator stb) Enyem kis fordulaton 2.0 litert, ha mar tempoval (50 mondjuk) gurulok le akkor 6-8 liter is belemegy.
Eleg idegesito latni h pl az Istenhegyin lefele vegig 10liter alatt van kicsivel a pillanatnyi fogymero mutato. Mikor kezdek megallni akkor megy le 2 kornyekere.
Raadasul trukkos, ha uresbe teszem es gurulok akkor is nyomja bele...
Arnold
Sent from my iPhone
On 2012.06.11., at 10:50, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> mi a kerdes ?
>> lejton lefele menni alapjarati befecskendezessel lenyegesen kevesebbet
>> eszik mint motorfekben - mert a magas fordulathoz tobb befecskendezes
>> tartozik .
>
> Ezt nem jól gondolod. Még az öregebb autókban is, sőt, némelyik zsiguliban is már tök nullára esett a fogyasztás, ha alapjáraton a motor gyorsabban forgott egy bizonyos értéknél (motorfék).
>
> De ennek ellenére az az állításom, hogy motorfékkel az autó több energiát zabál a motorfék által az esetek zömében, mintha alapjáraton menne a motor, és üresben gurulna az autó. Csak a motorfék ugye a korábban elfogyasztott benzin által felhalmozott mozgási energiából zabál (esetleg indokolatlanul) ahelyett, hogy hagyná, hogy a gravitáció elvégezze a munkát hasznos módon, ha már benzinnel megnöveltük a gravitációs energiát.
>
> hjozsi
>
> Ps: gravitációs energia: a jupiter kb akkora vagy több hőt termel összehúzódással, tehát gravitációs energiával, mint amennyi éri a napsugárzás által. :-) A föld belseje meg kb 6000 fokos, aminek a forrása gravitációs energia. Ha a teremtő kipöckölné a földet valahova mindenféle csillagtól távol, akkor is jóval tovább lenne forró a belseje, mint amennyi ideje a napnak még hátra van.
More information about the Elektro-etc
mailing list