[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Jun 8 09:00:37 CEST 2012


2012/6/8 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Xorn wrote:
>
>> Elektronikus gázpedálnál egyszerűbb a dolog, mert csak annak a jelét
>> kell meghamisítani. Ha bowdenes a gázpedál, akkor többnyire egy
>> vákuumra kötött cucca megoldás, ami a bowdent (vagy pl. Mondeo MK2-nél
>> egy direkt erre a célra kialakított helyen egy második gázbowdent)
>
> Hát itt bizony gázbowdenes a móka, szóval ezek szerint marad a bio-tempomat.
> :-)
>
> Asszem az egésznek ott lehet az előnye fogyasztásilag, hogy más az ábra, ha
> relatíve stabil gázpedál-állásnak megfelelően működik a járgány, mintha
> ugyanazt a kb állandó sebességet nagyon hektikusan változó gázpedál-állásban
> éri el.

Lábbal minden körülmények között gáz-motorfék-gáz-motorfék üzemben
közlekedsz. Ez ott látszik nagyon, amikor valaki elkezd pár méterről
tolni, és bekapcsolom a tempomatot. Folyamatosan változik a távolsága
oda-vissza, nem tudja lábbal annyira egyenletesen tartani a
távolságot. A tempomat ott nem jó, ha mondjuk erősebb emelkedőre megy
fel az ember, mert mindent elkövet, hogy ott is tudja tartani a
beállított sebességet, míg te lábbal ilyenkor mondjuk hagynád picit
lassulni az autót, és a lejtőn túloldalt sem padlóznád le azonnal,
hadd gyorsuljon magától a lejtőre érve. Egyes kifinomult, gyáru
példányok képesek a fogyasztás figyelésére is, és úgy adagolják a
gázt, hogy a motor pillanatnyi üzemállapotát is figyelik, de ez nagyon
ritka.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list