[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Xorn toth.endre at gmail.com
Fri Jun 8 08:22:31 CEST 2012


2012/6/8 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> charles hoss wrote:
>
>> tettem egy tempomatot a ducatoba . meg ketharmad felett van a mutato ,
>
> Ezt hogy lehet utólag megcsinálni? Bele való, tehát egy későbbi tipusba
> valót vettél, vagy ez valami univerzális holmi? Én is tudnék beletenni az én
> járgányomba? Múltkor írta valaki, hogy nekem az nagyon jó lenne.

Kb. bármilyen autóba lehet tempómatát tenni, a kérdés mindig az, hogy megéri-e.

Elektronikus gázpedálnál egyszerűbb a dolog, mert csak annak a jelét
kell meghamisítani. Ha bowdenes a gázpedál, akkor többnyire egy
vákuumra kötött cucca megoldás, ami a bowdent (vagy pl. Mondeo MK2-nél
egy direkt erre a célra kialakított helyen egy második gázbowdent)
huzigatja. Meg kell sebesség-jeladó, egy kis elektronika, kormány
mellé vezérlés kivezetve és kész. A gyári (!!!) megoldásban a Xsara
Picassonál nem a sebességet, hanem a motorfordulatot nézték, így
gyakorlatilag egyesben, lépésben gurulva kapcsolható volt, nem volt
benne olyan korlátozás, mint a maiak többségében, hogy 40 km/h alatt
nem hajlandó beindulni. Más kérdés, hogy 1-3. fokozatokban a
vákuumos-bowdenrángatós szabályzás késése miatt úgy rángatott, hogy az
ember elharapta a nyelvét. Az is jó volt, hogy visszakapcsoltam az
előzőleg beállított sebességet, és lehúzta a talpam alól a gázpedált.
:-)

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list