[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jun 7 18:53:35 CEST 2012
On 2012.06.07. 18:15, VF wrote:
> Szerintem tul soteten latod a dolgokat. A fogyasztas fontos kerdes,
> ha nem igy lenne, sokkal kevesebb lenne a dizel.
Nagyon trehányul van beárazva. Magasabb az energiatartalma, surusege. (azonos
mennyiség elégetése több co2-t is eredményez, ergo ha összeadjuk kb semmivel nem
jobb a literre vetített fogyasztása. Cserébe szarabb vezetni, 20 fokozatú váltó
kell mellé, ha nincs akkor meg állandóan váltogatni kell. Tudom elmegy 800-as
fordulaton is 5-ben, de akkor vegkepp oda az emisszió.....)
Miért van egy árban? Miközben ráadásul a lepárlási sorban hátrébb van, a benzin
hamarabb párolog ha jól tudom. :)
http://erettsegizz.com/kemia/a-koolaj-feldolgozasa/
frakció neve Vegyületeinek forráspont tartománya °C-ban A kőolaj térfogat %-ában
(kb.)
benzin 50-150 30
petróleum 150-250 10
gázolaj 250-350 15
kenőolajok 350 felett 20
pakura (lepárlási maradék) 25
Magyarul a kőolaj majdnem harmada benzin, 50-150 fokon kipárolog, tisztán
elégethető egy egyszerű ottomotorban.
Mi a bré vesz rá valakit, hogy gazolajra fejlesszen??!?! :)
Tudom, az, hogy a marketinges kitalalta hogy ilyen még nincs, csinaljunk ilyet.
Mérnök örült mert van benne kihívás, de az orránál tovább nem látott.
(Tellerék anno legalább rájöttek, hogy mit alkottak meg az atombombaval)
Aztán csilliókból végletekig fejlesztik miközben telemocskolják a tüdőmet,
széteső agyonhekkelt motorokat alkotnak aminek a fogyasztása mára az egekbe
szökkent. EGR DPF porlasztócsúcs turbó stb stb állandó probléma. A finom korom
miatt a kenésük is szarabb, tele vele a motorolaj, eleve egy halara itelt
konstrukció.
Egy dolog szól mellette, hogy olcsóbban lehet szállítani nagyobb
energiamennyiséget. Magasabb az energiasűrűsége.
De semmi több. A dizelmotoros auto nehezebb a sok hekkelés miatt, itt
halmozottan elveszti a vámon amit a réven nyert.
Logikus az lenne ha rendesen beáraznák a dizelt az energiasűrűségnek
megfelelően, és megoldódna magától a gond. Mehetne vissza a kamionokba.
Városi buszba a földgáz, városi autóba a benzines hibrid, kis ccm-es hatekony
benzines.
Komolyan kritikán aluli amit művelnek a pár éves széthullott szarok.
Hegynek felfele ömlik belőlük a retek, nem lehet megmaradni mögöttük.
A 15-20 éves japán benzinesek meg minden gond nélkül mennek minimalis
fogyasztással, tökjó emisszióval.
Nem értem. Ez egy átverés show, beszopattak minket csúnyán vele. :)
Ha polgármester leszek kitiltom BP-ről, azzal kezdem. :)
A lógó belű benzinesekkel, meg a kétütemű robogókkal együtt.
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list