[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Jun 7 00:10:30 CEST 2012


VF <ferenc.valenta at gmail.com> írta (2012. június 6. 19:29):
> charles hoss wrote:
>
>> nem , mert europai - eleg ha rairjuk hogy zold vagy blue vagy
>> tokomtudja mi - a kornyezetvedelem kizarolag marketing eszkoz .
>> rovidebb elettartam , nagyobb fogyasztas - azert hogy az emisszio egy
>> pcit csokkenjen .
>
>
> Szerintem ez nem igy van, de ha igy lenne, akkor sem hulyeseg.
> Lesz egy csomo veszelyes hulladek, de az egy helyen ossze van gyujtve,
> egyszeruen megoldhato a feldolgozasa, veszelytelenitese.

nem az elektromos es hibrid autokrol beszelek hanem a modern dizelekrol .

> Nem neztem meg a cikket, mert ha jol latom csak video, es ahhoz
> most nem volt idom. Ez valodi, bolygomuves dizelhibrid?

nem , tesco gazdasagos .

> A regebbiek egyszerubb, es nyilvan kevesbe rugalmas/hatekony
> megoldasokat hasznaltak, pl elso kereket dizel hajtja hatsot villany
> stb...

ez igy nagyon jo is lehetne . csak katalogusban nem mutat jol . pedig
egy orr-hatso hibrid hibatlan lenne .
ha a hatuljat hajtja elektromosan , ezzel tud mozogni - akkor
kanyarban , szuk helyeken stb hibatlanul mukodne - nagy sebessegnel a
motor pedig nem rangatja a feltengelyeket , nem zavarja a kormanyzast
.

> De egyebkent is a dizel fogyasztasan nem segit annyit a
> hibridizalas.

pont ezt mondom hogy a dizel eseteben csak a tomeget noveli - epp az
elonyeit dobja ki az elektromos hajtassal

> A dizel fogyasztasa reszterhelesen sem no meg ugy mint
> a benzinese, az optimalis fordulatszam-tartomanyban tartas sem segit
> annyit, mint egy benzinesnel.
> Es persze nehezebb is.

ha melle teszunk egy full elektromos hajtast , akkor meg nehezebb .

>> igen van . a dizel mint elv ostobasag .
>
>
> Ne mar :) Tobb komolysagot.

:) nem ennyi volt a szoveg - de varosi kis elektromoshibrid dizelt
tervezni elmebaj . nem csokken a fogyasztasa - sot . kormolni fog ,
vacakul mukodik , mert pont ez az amiben a dizel nem jobb lenyegesen .
minden hatranyat megtartjuk , mikozben eldobjuk az elonyeit .

>> a dizel erossege hogy szeles tartomanyban tud hatekonyan mukodni .
>> ettol zsenialis .
>> a turbosoknal ez szukult - amit aztan fordulatszam novelessel meg
>> mindenfele trukkozessel javitottak - a vegen pedig elveszett a
>> hatekonysag (mostanra sokat fogyasztanak)
>> de ez csak turbodizel fikazas - ami miatt ez varosra borzalom :
>> korom emisszio - nem is kerdes .
>> NOx emisszio - stop&go uzemben ? vacak
>
>
> Ebbe most nem megyek bele, de nem igaz.

oke , akkor a dizelen nem tudnak szeles tartomanyban hatekonyan
mukodni - de azert a regi benyasokhoz kepest jobban turi a
reszterhelest .
a fordulatszam novelesevel viszont kidobtak a dizel hatekonysagat -
ahogy a benyasoknal is ki szoktak . egy 50 fokos elogyujtas
lemeszarolja a hatekonysagot a teljesitmeny oltaran . a dizeleknel is
igy tortent .

> Viszont autopalyan a sima turbodizel a nyero. Lehet hogy az lesz a
> jovo, hogy varosban hibrid, utazashoz dizel. Meglatjuk.

vagy a simadizel . a lupo azzal tudta lent tartani a fogyasztasat hogy
a turbo legaljan jaratta - vagy inkabb turbo nelkul .

>> akkor en kezdem : utalom a kamuhibrideket , a mikrohibrideket , a
>> hibas koncepcio alapjan takolt autokat es a marketingeseket akik
>> lehazudjak a csillagot az egrol .
>
>
> Eddig egyetertek.
>
>> http://totalcar.hu/magazin/velemeny/levelke/
>> csak olvass bele mi a kornyezetvedelem .
>
>
> 2008-as, elegge elfogult cikk.

azota nem javult a helyzet , csak megerositette az akkor meg kevesebb
tapasztalatot az elet . az uj "kornyezetbarat" dizelek sokat
fogyasztanak normal hasznalatban es nem tartosak .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list