[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 6 18:17:46 CEST 2012


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2012. június 6. 13:14):
> charles hoss wrote:
>
>> igen van . a dizel mint elv ostobasag .
>> a dizel erossege hogy szeles tartomanyban tud hatekonyan mukodni .
>> ettol zsenialis .
>> a turbosoknal ez szukult - amit aztan fordulatszam novelessel meg
>> mindenfele trukkozessel javitottak - a vegen pedig elveszett a
>> hatekonysag (mostanra sokat fogyasztanak)
>> de ez csak turbodizel fikazas - ami miatt ez varosra borzalom :
>> korom emisszio - nem is kerdes .
>
>
> Na de pont városban lenne fontos, hogy alig menjen a motor, nem?

abszolut . ezert kell az elektromos hajtas . az egy egbekialto
ostobasag hogy igy csak mashol pufog ki es ezert nem jobb semmivel -
mert pl a benyasok katalizatora alapvetoen nagyon ritkan kellene -
megis allandoan hasznaljuk - holott eleg lenne varosok kozeleben
bekapcsolni , es csak nehany uzemallapotban . igy a kipufogas
eromuvekben tortenik , amik fejleszthetoek , alakithatoak es jo helyen
vannak ott ahol . nincs pm10 emisszio budapest belvarosaban ebbol
semmi .

> És ha már
> megy, akkor valami optimum körül menjen, ahol le is van terhelve, jó is a
> fordulatszám....

csakhogy ott a benyas jobb mint a dizel . tehat vesszuk a dizel minden
elonyet - kidobjuk az ablakon a hibrid hajtaslanccal es igy hasznaljuk
. igy minden hatranya megmaradt . ez a bajom a koncepcioval . a
marketingesek rajottek hogy a "dizelt konnyu eladni" es ekore
epitettek a koncepciot . nezd meg a regebbi osszes es az uj japan
hibrideket - mind benyas .

> Ez a második tipusú hibrid, amiben az elektromos rész tudja az egész
> teljesítményt, akár tisztán elektromos is lehet a hajtáslánc a kerekek felé.
> Ekkor a motor tényleg csak akkut tölt.

ilyenkor meghatarozhato hogy a motor csak es csakis a tokeletesen
hatekony uzemi parameterek kozott mukodjon . ekkor nincs , nem is kell
valto , a motor altal megtermelt energia vagy akkuban vagy mozgasi
energiaban tarolodik es ennek az aranya valtozik , a motor terhelese
nem .

> Az mindenesetre látszik, hogy a szabályalkotók - ezek szerint -
> kikényszerítik szinte a rossz muszaki döntéseket nyilván a rosszul kiagyalt
> szabályokkal.

igen . pontosan ahogy a kiskobcentis szethegyezett motorokat a
kobcenti alapu adozassal .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list