[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 6 13:04:29 CEST 2012


jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2012. június 6. 9:30):
> Arnold Fuzesi wrote:
>>>
>>>
>>> http://belsoseg.blog.hu/2012/06/05/a_semmitteves_csodaja_es_az_oncelu_marhasag_toyota_avensis_d4-d_citro_n_ds5
>>
>>
>> Ujabb gyongyszem, dizel hibrid ami nem fogyaszt kevesebbet, de
>> legalabb tele van veszelyes hulladekkal...  :-/
>>
>> Viszont venni fogjak mert de cuki, es mert de trendi...
>
>
> Nem tunik logikátlannak, hogy egy hibrid nem fogyaszt kevesebbet?

nem , mert europai - eleg ha rairjuk hogy zold vagy blue vagy
tokomtudja mi - a kornyezetvedelem kizarolag marketing eszkoz .
rovidebb elettartam , nagyobb fogyasztas - azert hogy az emisszio egy
pcit csokkenjen .

> Lehet, hogy ha állandóan autópályán nyomatják, akkor tényleg nem, de egyik
> sem, nem csak ez. Városban viszont a hibridnek muszáj kevesebbet
> fogyasztania, nemde? Már csak azért is, mert visszatáplál fékezéskor, meg a
> motor nem jár üresben, amikor jószerivel vagy ténylegesen is áll az autó.

elvben , de akkor is nehez .

> Itt van jelentosége, hogy dízel vagy nem? Ezt a részét nem tudom megítélni,
> de maga az elv, a hibrid az nem ostobaság - szerintem.

igen van . a dizel mint elv ostobasag .
a dizel erossege hogy szeles tartomanyban tud hatekonyan mukodni .
ettol zsenialis .
a turbosoknal ez szukult - amit aztan fordulatszam novelessel meg
mindenfele trukkozessel javitottak - a vegen pedig elveszett a
hatekonysag (mostanra sokat fogyasztanak)
de ez csak turbodizel fikazas - ami miatt ez varosra borzalom :
korom emisszio - nem is kerdes .
NOx emisszio - stop&go uzemben ? vacak

ha hatekony hibridet akarnek csinalni , akkor egy egyetlen
uzemallapotra kihegyezett benzines motort tennek bele , ami ilyenkor
ugyanolyan hatekony tud lenni mint a dizel - mivel a reszterhelesben
rosszabb a hatekonysaga - itt ez kikerulheto .
lenyegeben elmondtam a raser hummeret vagy a chevy volt-ot .
a lenyege hogy kozepesen nagy akkupakk (tobb mint tiz km , inkabb
harminc-otven) igy a motor ritkan kapcsol ki-be , elektromos toltesi
lehetoseg (plug-in hibrid) es  magas sebessegen egy mechanikus kuplung
, ami valto es minden nelkul direkt hajtast tud adni a belsoegesu
motor , toltes mellett .

> Persze utálni mindent lehet.

akkor en kezdem : utalom a kamuhibrideket , a mikrohibrideket , a
hibas koncepcio alapjan takolt autokat es a marketingeseket akik
lehazudjak a csillagot az egrol .
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/levelke/
csak olvass bele mi a kornyezetvedelem .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list