[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz
VF
ferenc.valenta at gmail.com
Tue Jun 5 18:34:45 CEST 2012
On 6/5/2012 1:38 AM, charles hoss wrote:
>> 5000km-nel? Eleg hihetetlen.
>
> nem . par masodperc 10.000+ fordulat utan .
Wow! Ez biztos, addig fel tudott porogni, egy dizel?
Ez egyre kevesbe utal elektronika hibara.
Jo hogy nem robbant fel a motor.
> mert a felmarodott hidrotoke nem tud olajat fecskendezni a motorba .
> a gorbe hajtokar csak honapokkal kesobb derult ki - tehat nem az
> okozta a hibat , mert jartam vele tovabb .
Nehany ezres fordulaton mar a hajtokarok vagy az altaluk
keltett legorveny szepen porlasztja, habositja az olajat,
es megy a kartergazzal a motorba. Nekunk is volt a csaladban
ilyen auto, es nehany eve volt valamelyik talan Opelnek egy
ilyesmi tipushibaja. 10k-nal mar az lenne a furcsa, ha nem
tortenne ez meg.
> igen . csakugyan . utana szet volt esve .
> mintha azt mondanam : egy vadi uj auton megszunt a fek es belealltam
> vele az arokba - es elkezdened azt mondani hogy de ennek az autonak ki
> volt torve az ablaka , ossze volt torve a huto , leszakadva az akku -
> igy nem is csoda hogy nem fogott jol a fek ...
Nem, en nem mondok ilyet. De az sem logikus, hogy egy sort nem
lattal a programbol, megis bizonyitva latod, hogy szoftverhiba volt
az oka. Ha a progit is szetszedned, ugy mint a mechanikat, es
egyertelmuen meglenne a hiba, az mas lenne...
A szoftveresek mondhatjak azt, hogy ketszer is atneztek a csillio soros
kodot, nem talaltak semmit, tehat tuti mechanika hiba :)
Regen is voltak tok ugyanilyen jellegu meghibasodasok es motor
szetporgesek, elektronika nelkul is.
> ugyanis az ha fals olajat sziv , az alapjaraton felporgetheti - de itt
> nem az volt hogy kicsit porog - hanem elete legjobb teljesitmenyet
> nyujotta az auto .
Mar sok evvel ezelott is irtam. Nekunk is volt a csaladban dizel Golf,
kb 20 eve, sima mechanikus adagolos, ami elete legjobb teljesitmenyet
autopalyan, magas fordulaton, a motorolaj egetesevel nyujtotta.
Iszonyatosan ment, gaz nelkul, alig lehetett megfogni, hatul omlott ki
a suru fekete fust.
Van ismerosom aki BKV garazsban dolgozott, na ott is robbantak idonkent
a motorok. Allitolag valamelyik orosz tankban rendszeresitve volt egy
kalapacs, amivel az adagolo egyik csovet kellett elkalapalni, ha nem
lehetett megallitani.
Szoval ez egy tobb 10 eve ismert jelenseg, semmi koze az elektronikahoz.
>> Nem lehet csak ugy ratolteni egy tok masik szoftvert az ECU-ra.
>> Konfigot sem. Valaki szep nagyot hibazott.
>
> vagy teleszemetelte a sajat memoriajat es ekozben nem fagyott le .
Egy ECU nem ugy mukodik, mint egy PC. Nincs dinamikus memoriafoglalas,
nincs swappeles, es folyamatosan ellenorzi sajat magat.
Nincs olyan hogy teleszemeteli magat. (Egyebkent mit ertesz ezen
pontosan?)
Kb az egyetlen lehetosegkent azt tudom elkepzelni, hogy 5. felharmonikus
frekvencian rezgett be a kvarc, ezert 2000 helyett 10000rpm alapjaratot
akart tartani :)
>> De ha sikerul eltalalni, akkor az embedded szoftver egy ugyanolyan
>> fontos es megizhato alkatresze az autonak, mint egy csavar.
>
> csak nem olyan konnyen bizonyithato a hibaja .
> barmikor johet egy okos es azt mondhatja hogy az auto tok magatol
> adott padlogazt .
Valoban sokkal kevesbe lehet belelatni, ezert is hajlamosak sokan
egybol a szoftvert okolni minden hibaert.
> ugyanezt mar vegihallgattam egy esetben a suzuki eloadasaban - ott
> fizettek azert hogy ne deruljon ki melyk motorjuk az ami eletveszelyes
Azert ovatosan ilyen kijelentesekkel egy nyilvanos listan, biztos
maradt meg penzuk ugyvedre. Konnyen kiderulhet, hogy nem egeszen ugy
volt az a tortenet. De ha megis, akkor sem lennel sokkal jobb
helyzetben.
> dexter
--
Ferenc VALENTA <ferenc_valenta at mentor.com> Volcano / Mentor Graphics
Automotive Network Design http://supportnet.mentor.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list