[elektro-etc] Futomu - volt: Kresz

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Jun 4 21:45:09 CEST 2012


2012/6/4 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>
> Aztan ugye az airfrance airbus reszben azert esett le, mert a magassagi trimmelokar skalazasa dinamikus volt a sebesseg fuggvenyeben.
>
> Igy mivel sem a gepnek, sem a pilotanak nem sok fogalma volt az aktualis sebessegrol, nem tunt fel hogy a magassagi kormany fel van huzva bazira.

Kicsit más volt ott a gond, nagyobbrészt inkább emberi hiba,
kiegészítve az Airbus automatizmusaival, amikor a gép jobb akar lenni
a pilótánál. Amikor a sebesség lecsökkent egy kritikus érték alá -
olyan magasan állt a gép orra, hogy tulajdonképpen futóval előre
zuhantak lefelé, ráadásul a gázt is visszavették -, az elektronika
kikapcsolta az átesésjelzést, mert azt hitte, hogy már gurulnak a
betonon. Ha lejjebb adták, megint megszólalt ezért a gyakorlatlan
másodpilóta újra hasra húzta a kormányt. Mire rájöttek, hogy 32 fokban
az égnek áll a gép orra és elkezdték leadni, már késő volt, 16 fok
körüli orrmagassággal értek a vízbe.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list